Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Har alltid forbundet ordet med synonymer som spinkel, skjør, spedlemmet ol. Datteren min ofte omtalt som lita og nett. Hun er liten av vekst ja, men hun er robust bygget. Ikke tykk, men litt muskuløs med brede skuldre, kraftige hender og en skikkelig bollemage Er det bare høyden som avgjør om noen er nett?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Aldri tenkt på nett som skjør. Jeg har også en liten og nett baby. Hun er litt lav og kanskje litt spedbygd, men sterk som en okse;) Nett er motsatt av kraftig, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Forbinder ikke nett med de som er veldig tynne. Mer de som er lave og har en nett figur ( eks. små bein, smale hofter men litt rompe) Dårlig forklaring men:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 lita og nett, = lita og søt i mine ører...var iallefall det vi brukte i Trondheim
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Ikke spinkel hvertfall... Liten og nett betyr vel liten og ikke så kraftig bygget. Så lav og slank. Nett er positivt ladet ord i mine ører.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Liten og nett.. ..liten og lett? Hehehe..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Trenger ikke være så slank, men litt..."spretten"? En som er liten og ikke så tung i rompa, liksom.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 pen, velpleid, ordentlig http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=nett&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Eva Longoria er et typisk eksempel på en som er liten og nett:) Eller Mary Kate og Ashley Olsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå