mamma'n til 2 :) Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg har lest her inne et sted at EL kan vare fra bare noen timer til noen dager... Stemmer det? Isåfall lurer jeg på om EL-testen stemmer om morran...? Jeg begynte med EL-test i dag, og den var negativ. Skulle begynne på dag 11 etter siste mens første dag. Har syklus på 29 dager. Noen som vet? Har sånne billigtester fra lavpristet.no (eller hva siden heter) Fungerer de like bra som de dyre på apoteket?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Heisann! Billigtestene er i teori akkurat like god som apotektester. Men cb's digilate el-tester gjør det jo litt enklere for oss damer da! Hehe. Den beste testetiden er om ettermiddagen. Prøve å unngå å drikke et par timer før og ikke gå på do. Vanligvis skjer eggløsning på morgenen (av en eller annen grunn forskere ikke forstår engang), og hvis du tar tester om morgenene, kan du risikrere å gå glipp av hele eggløsning. Men hos de aller fleste vil el-tester være positive et par dager. De blir gradvis sterkere og sterkere ettersom el nærmer seg. (hormonene som stiger for å få egget til å slippe) Hvis du har syklus på 29 dager, så er du nok rett rundt hjørnet for eggløsningen. Den skjer ca 14 dager før mensen, +/- et par dager, for å si det sånn ca. Selve eggløsningen er jo over på 1-2-3, men noen har sakte stigning av el-hormonet (Lh) og andre har rask stigning. Så noen kan ha positiv el-test i noen dager, mens andre kun får én kvelden før eggløsningen. Veldig individuelt, og en må bare prøve seg frem og bli kjent med sin egen kropp Lykke til. Håper jeg klarte å svare på spørsmålene dine
mamma'n til 2 :) Skrevet 13. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2010 Tusen takk Ja, du svarte flott, så jeg forstår nå Tok ny test nå, i forhold til den jeg tok kl 7 i dag tidlig, og det er to streker nå. Dog er den veeeeeeeeeldig svak, men det er to streker!
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Begge strekene skal være like sterke, da er den positiv. Du vil alltid få opp svake streker siden vi kvinner har LH hormon i kroppen igjennom hele syklusen men det får en topp rett før eggløsning og da vil det slå ut som knall positiv! Bare fortsett å teste fram til da Lykke til med prøvingen Jeg selv bruker ClearBlue digital selv om den er noe dyrere men veldig enkel å bruke og der får du det svart på hvit
☆ønsker_atpåklatten☆ fødeklar Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Jeg har også lest at testen er best å gjøre om ettermiddagen/kvelden, men med det sagt har jeg opplevd det motsatte. I forrige pp testet jeg om ettermiddagen, men det jeg opplevde da jeg veldig nær EL begynte å teste morgen og kveld var å få negativ test (CB digital) på kvelden, positiv test neste morgen og negativ på kvelden igjen. Dersom jeg ikke hadde testet hver 12 time denne dagen hadde jeg misset min positive test. Nå ble jeg ikke gravid, så det var jo forsåvidt uten betydning for meg, men jeg hadde da gått og lurt på om jeg i det hele tatt hadde hatt EL... Benytter man billigstrimler eller kjøper CB på nettetgjør det jo ikke noe om man bruker noen ekstra. Lykke til i jakten på EL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå