Gå til innhold

Floker på bakhodet? What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår får noen vannvittige floker i bakhodet som må klippes av for å fjernes. Har prøvd å bruke balsam for å løse opp, men det går ikke. Han som har så masse hår er nå snart hårløs bak fordi vi har måttet klippe bort så mye :-(

Hvordan skal jeg unngå det? Han ligger på flanellskluter i sengen sin. Noen som har noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Børste han? Om du allerede gjør det, så vet jeg ikke..

Jeg må børste og kamme min som har masse hår..Selvsagt gjøres det med en myk babyhårbørste, og han liker det.

Skrevet

Har du forsøkt natusan balsamspray?? Eller kanskje du har en mild hårkur som du kan forsøke i en bitteliten mengde? Vet at det ikke er så heldig med tanke på allergi, men da kan du hvertfall kanskje redde håret :-)

Skrevet

Har også baby med mye hår og det er ikke mye man kan gjøre med disse flokene så lenge de MÅ ligge så mye på ryggen. Triste greier, men det mest humane blir å klippe de bort når de først har kommet og bruke balsam og gre noen ganger om dagen for å forhindre nye floker. Heldigvis bedrer det seg når de kan sitte/krabbe og dermed ikke gnir bakhodet så mye:)

Skrevet

Jeg har ei jente (3 år) med samme dilemma. Natusan sprayen var for mild, har kjøpt Doktor Greve sin balsam, den kan brukes i vått og tørt hår. Ble mye bedre, men er fortsatt mye floker på morgenen, men går mye lettere.

Skrevet

Tusen takk for råd alle sammen :-)

Skrevet

min lillegutt har også mye hår, og i begynnelsen ble d mye floker baki hode. d beste for å fjerne de uten å klippe var å bade han og så bruke min børste på han. ikke kam men vanli børste, når håret var vått.

Skrevet

Brukte også vanlig børste og en ordentlig frisør balsam spray, funket ikke med noe annet. Fikk fortsatt floker (dreads) men fikk da børstet de ut, hadde ikke kjempe lyst til å klippe alt det flotte håret hennes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...