Gå til innhold

Seteleie!!!

sognejente72 *FØDEKLAR*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og lille gutt sitter fremdeles i magen min. Jeg begynner å bli litt redd eller bekymret er vel det rette ordet i forhold til fødsel. Noe som jeg gav utrykk for til legen min. Og da sier han "det tar vi når fødselen er i gang"!!!!! Da er det vel for sent sier jeg da men han trekker bare på skuldrene og sier jeg ikke skal bekymre meg. Jeg har lest litt rundt på nettet at de som får konstatert seteleie i uke 36 blir sendt på vekstestimering og til samtale på sykehuset om mulighet til å føde vaginalt eller event. keisersnitt. Jeg er i uke 30+4 så er jo noen uker igjen, men han har hatt det samme leie i snart tre uker.

Er det noen her inne som har erfaring for hvordan en skal gå frem vis babyen ikke snur seg. Jeg vil absolutt ikke vente til fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det var da en avvisende lege du har truffet på. Det hender jo at barn kommer til verden i seteleie uten at man på forhånd har visst at han/hun kommer med rumpa først... men når man vet det på forhånd skal man inn til vurdering. Min lillegutt sitter også og har gjort det i hvertfall 5 uker. er 33 uker i dag... Var hos jordmor i går og hun satte meg opp på ny time når jeg er 36 uker på vei. Hvis lillegutt fortsatt sitter vil hun henvise meg til sykehuset hvor de tar ultralyd for å bekrefte seteleie og vurderer videre om forholdene ligger tilrette for å føde vaginalt.

Ble veldig beroliget av denne samtalen med jordmor, følte meg godt i varetatt... skjønner veldig godt at du ble frustrert etter legetimen!

Når har du neste time hos legen eller jordmoren din da? de henviser ikke til vurdering før man er 36 uker på vei, så du bør hvertfall ha en kontroll omkring de tider så han/hun kan vurdere leiet og evt henvise deg videre :)

Skrevet

Hei du! Jeg ville ha avventa situasjonen enn så lenge viss jeg var deg. Gutten har fortsatt rimelig god tid til å snu seg inni der på egenhånd, noe som jo er det aller beste! Jeg var på kontroll hos jm da jeg var 38 uker og fikk konstantert seteleie. Fikk henvisning til kontroll på sykehuset og valgte å prøve å vende ungen. (på sykehuset mitt får man ikke føde i seteleie. Enten så kommer ungen rette veien, eller så tar de keisersnitt!) Det er en liiten risiko ved å prøve å vende ungen, men man blir fulgt veldig godt opp, og på meg funka det supert!! Nå ligger gutten min rette veien, og jeg slipper ks=) Vet det er store forskjeller fra sykehus til sykehus på hvordan man gjør disse tingene, så jeg hadde ringt og prøvd å spørre og grave litt viss jeg var deg:) Lykke til!

Skrevet

Jeg har gått kun til lege under hele svangerskapet men nå har jeg akkurat ringt til jordmor og bedt om kontroll der fremover. Hun hørtes ut som en skikkelig koslig dame så regner jeg med at jeg får bedre oppfølging og svar på mine spørsmål der :)

I alle fall så håper jeg at han klarer å snu seg snart. Skal føde på Akershus Unviversitets Sykehus så regner med at jeg har mulighet både til keisersnitt eller vaginalt vis ting ligger til rette for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...