Gå til innhold

Prevensjon? P ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg må bestemme meg for prevensjonsmetode og jeg er nyskjerrig på P ringen.

P stav eller spiral er ikke aktuellt da jeg vil kunne fjerne prevensjonen når jeg ønsker og kunne angre om det ikke funker for meg.

P piller funker heller ikke da det blir for mye hormoner og jeg blir litt "gal" av det.

Hvorfor valgte du p ring? hvordan funker det for deg?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med mini pille? har hørt mange som ikke harr fått det til med ringen å blitt ufrivillig gravid :-\

Skrevet

Jeg brukte det en stund, men synes det var noe skikkelig herk. Den var bare i veien, jeg synes det var vanskelig å plassere den riktig. (Og kom til skade for å nyse den ut en gang, hihi....)

Byttet den ut med p-plaster, det var helt suverent og kan anbefales men jeg er usikker på hormoninnholdet i det sammelignet med p-piller.

Skrevet

Takk for svar, hmm da må jeg ta meg en tenker... Har ikke sjekket p -plaster så nøye. Usikker på hvor mye hormoner det blir med den, men den kan man jo også fjerne raskt om det ikke funker iof...

Skrevet

Jeg valgte p-ring fordi jeg fikk migrene av p-piller og i tillegg glemte jeg å ta dem minst en gang hver mnd. Var kjempefornøyd den tiden jeg brukte det, jeg ble kvitt migrenen også! Var en del plaget av sopp i begynnelsen, men det ga seg etter en stund. Jeg surret litt med når ringen skulle ut og inn, men man har såpass mye å gå på at det ikke var noe problem. Jeg hadde ingen blødninger den uka jeg gikk uten ring heller og det passer meg perfekt.

Grunnen til at jeg valgte bort p-ring er at jeg (med vilje) ble gravid og etterpå ammet jeg og da kan man ikke (etter det jeg har hørt) bruke p-ring, så da fikk jeg satt inn hormonspiral som jeg har vært like fornøyd med.

Skrevet

JEg har brukt P-ringen i flere år nå... vært superfornøyd!

Brukte p-piller før det, men det fantastiske med ringen var at de inneholder kun 10% av hormonene av de p-pillene jeg brukte... og derfor fikk jeg ingen bivirkninger...

P-pillene gav meg nemlig noen....

OGså er det jo deilig å slippe å passe på å ta piller hver dag da... og som legen min sa... nå kommer hormonene rett til det stedet de skal, ikke via levren først!

Jeg gikk på p-ringen før jeg ble gravid begge mine graviditeter... når jeg sluttet på ringen gikk jeg rett inn i lik syklus som da jeg brukte ringen... noe som var ganske deilig.. da hadde jeg jo grei kontroll på når eggløsning var osv... så ingen problemer å bli gravid heller... ble på første forsøk begge gangene! Så ingenting som henger igjen i kroppen lenge ihvertfall!!!

Et tips til å huske når den skal ut og inn er å lage en huskelapp på mobilen... lag gjerne for flere mnd frem i tid også! Så gir den deg beskjed!

Jeg kan desverre heller ikke bruke p-ringen nå som jeg ammer... kjedelig, for de minipillene er noe herk å huske altså!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...