Brenda med 2 ute Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Hei! Jeg må bestemme meg for prevensjonsmetode og jeg er nyskjerrig på P ringen. P stav eller spiral er ikke aktuellt da jeg vil kunne fjerne prevensjonen når jeg ønsker og kunne angre om det ikke funker for meg. P piller funker heller ikke da det blir for mye hormoner og jeg blir litt "gal" av det. Hvorfor valgte du p ring? hvordan funker det for deg? Takk for svar!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 hva med mini pille? har hørt mange som ikke harr fått det til med ringen å blitt ufrivillig gravid :-\
Gjest Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Jeg brukte det en stund, men synes det var noe skikkelig herk. Den var bare i veien, jeg synes det var vanskelig å plassere den riktig. (Og kom til skade for å nyse den ut en gang, hihi....) Byttet den ut med p-plaster, det var helt suverent og kan anbefales men jeg er usikker på hormoninnholdet i det sammelignet med p-piller.
Brenda med 2 ute Skrevet 13. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2010 Takk for svar, hmm da må jeg ta meg en tenker... Har ikke sjekket p -plaster så nøye. Usikker på hvor mye hormoner det blir med den, men den kan man jo også fjerne raskt om det ikke funker iof...
mamman til to gutter Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Jeg valgte p-ring fordi jeg fikk migrene av p-piller og i tillegg glemte jeg å ta dem minst en gang hver mnd. Var kjempefornøyd den tiden jeg brukte det, jeg ble kvitt migrenen også! Var en del plaget av sopp i begynnelsen, men det ga seg etter en stund. Jeg surret litt med når ringen skulle ut og inn, men man har såpass mye å gå på at det ikke var noe problem. Jeg hadde ingen blødninger den uka jeg gikk uten ring heller og det passer meg perfekt. Grunnen til at jeg valgte bort p-ring er at jeg (med vilje) ble gravid og etterpå ammet jeg og da kan man ikke (etter det jeg har hørt) bruke p-ring, så da fikk jeg satt inn hormonspiral som jeg har vært like fornøyd med.
Bippe77 Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 JEg har brukt P-ringen i flere år nå... vært superfornøyd! Brukte p-piller før det, men det fantastiske med ringen var at de inneholder kun 10% av hormonene av de p-pillene jeg brukte... og derfor fikk jeg ingen bivirkninger... P-pillene gav meg nemlig noen.... OGså er det jo deilig å slippe å passe på å ta piller hver dag da... og som legen min sa... nå kommer hormonene rett til det stedet de skal, ikke via levren først! Jeg gikk på p-ringen før jeg ble gravid begge mine graviditeter... når jeg sluttet på ringen gikk jeg rett inn i lik syklus som da jeg brukte ringen... noe som var ganske deilig.. da hadde jeg jo grei kontroll på når eggløsning var osv... så ingen problemer å bli gravid heller... ble på første forsøk begge gangene! Så ingenting som henger igjen i kroppen lenge ihvertfall!!! Et tips til å huske når den skal ut og inn er å lage en huskelapp på mobilen... lag gjerne for flere mnd frem i tid også! Så gir den deg beskjed! Jeg kan desverre heller ikke bruke p-ringen nå som jeg ammer... kjedelig, for de minipillene er noe herk å huske altså!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå