Gå til innhold

Prevensjon? P ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen om bruker p-ring her? Lurer på om det er tingen for meg.

Spiral eller p stav er ikke aktuellt da jeg vil kunne ta bort prevensjonen når jeg ønsker eller kunne angre om det ikke funker godt nok.

I tillegg kan jeg ikke få så mye hormoner som med p piller for da blir jeg minst sagt litt "gal"

Dere som bruker den hvorfor startet dere med det alternativet og hvordan funker det for deg?

Fra en som må bestemme seg snart..

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-ring og P-sprøyte har fungert utmerket her. NuvaRing(p-ring) har lite hormoner så jeg merket nesten ikke bivirkningene. Ulempen her var at mannen min kunne kjenne ringen under samleie og dette var selvsagt ikke populært.

P-sprøyte er så kjekt! En sprøyte hver 3 måned så slipper du å tenke mer på det! Har også mistet menstruasjonen helt hvilket er UTROLIG greit!

Skrevet

Jeg har brukt det og var veldig fornøyd-Lavt hormon nivå, så fikk ingen bivirkning. Kan "ramle" ut når man har sex, men er bare å sette den inn innen to timer, så er man beskyttet.

Jeg ble forresten veldig fort gravid uten ringen (glemte å sette den inn etter mens, og vips så var jeg gravid.....)

Skrevet

jeg tåler heller ikke p- piller. bruker nuva ring nå og det fungerer fint nå ( har prøvd de før jeg fikk barn men da funket de ikke)

synes ikke det er no problem og huske når den skal ut og når den skal inn igjen. den kan tas ut under sex (max 2 timer) men er få som kjenner den, kommer litt ann på strl på utstyret til mannen tror jeg :)

for meg er det viktig at det var lite hormoner og at det kunne avbrytes om jeg fikk store reaksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...