Gå til innhold

ultralyd uke 21! litt sent eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flytter til stavanger til uka, og fått henvisning til stavanger sykehus.. fikk brev at jeg hadde time 17, oi tenkte jeg, det var fort, men det sto 17.9! det er jo over 1 mnd til!

hadde hatt 2eller 3 ultralyder før denne tiden sist..:S

Om det er noe kjempeavik med lille spire, vil jeg ikke utsette både den og familien for en masse lidelser.. Noen syntes sikker jeg er kynisk, men vet at et barn som krever 200% av både meg og pappan, vil gå utover både storebror og familie livet generelt... og da er det INGEN som fårdet godt..

Har selv jobbet med handicapede, og ser jo hva som kreves for at også de skal få et god liv.. ikke vits å sette et liv til verden om du ikke vil gjøre alt for at det skal bli så godt som mulig!

Det er nå min mening.. ( snakker ikke som små ting, snakker om ting som om de er "grønsaker" ikke kan komunisere, trenger hjelp 24/7..)

hmm.. ble litt langt.. har jeg mulighet for og ta abort om det viser seg og være noe veldig feil etter uke 21? er jo en baby inni der da..:S

Håper for all del at dette er et helt unødvenig innlegg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at det skal være avvik på fosteret, da?

Frivillig abort kan du jo uansett bare ta fram til uke 12. Dersom du skal ha abort etter dette, må det søkes om det, og ei nemd avgjør om det er greit eller ikke.

Skrevet

Du kan ringe sykehuset og høre om det er mulighet for å få en tidligere time, eller så kan du bestille time hos privat gynekolog. Hvis du er veldig bekymret, synes jeg absolutt det er verdt en liten tusenlapp å gå til privat gyn.

Skrevet

Tror faktisk at det er frem til uke 22 eller 23 man kan ta uordinær abort om det er noe veldig feil utviklingsmessig... Har fått time når jeg er i uke 22 selv så vet hvordan du føler det, men jeg har vært på ultralyd tidligere så her skal alt være ok...

Håper alt er bra med den lille og lykke til...

Skrevet

Ja, det er som apolline1 sier - man kan få innvilget abort i nemnd fram til fosteret er levedyktig, ca rundt de ukene hun nevner. Man må ha tungtveiende grunner for å få innvilget abort veldig sent, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...