Gå til innhold

Legerklæring/depresjon/voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alvorlig depremert i vinter, slik at jeg bare har liggi i senga og ikke vil leve i dagesvis før jeg har greid å komme meg opp for så å eksistere noen dager. Dette kom som en seinreaksjon på en voldtekt som skjedde i 2007. I jula traff jeg nemlig på mannen igjen, vi var på butikken og da jeg snudde meg sto han der å strøyk jenta mi over håret og sa; "Hun var vakker, akuratt som mammaen sin", mens han smilte rått.........

Jeg var til legen i forbindelse med voldtekten, men jeg har ikke vært hos legen i vinter. Men pga at jeg da ikke greide å gjennomføre skolen så trenger jeg en legeerklæring på at jeg faktisk har vært syk.

Har legen lov til å skrive det til meg, bakover i tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet tror jeg ikke legen har lov til å gi deg sykmelding, men det er mulig du kan få en form for bekreftigelse som du kan bruke. Snakk i hvertfal med legen og skolen om hvordan du skal løse dette og hvilken dokkumentasjon du må ha.

Skrevet

Antagelig, siden det er snakk om en legeeklæring og ikke en normal sykmelding.

Skrevet

Jeg trenger bare en bekreftelse på at jeg faktisk har vært syk.

Gruer meg så inmari til å snakke med legen, veit jo at jeg kommer til å gå inn i en ny depresjon bare av å ha letta på lokket igjen... Har vurdert å skrive et brev som han kan lese mens jeg sitter der, for jeg finner det MYE lettere å skrive om det, enn å snakke.....

Skrevet

Tror nok ikke du kan få lege erklæring for mer enn 3 dager tilbake i tid. Men be om en bekreftelse på sykefraværet, den vil gjøre så hvertfall noe av fraværet vil bli redusert.

Skrevet

Skriv det i brev du :-) Leger er vandt til å få brev, i stedenfor å ikke prate om problemet. Er det vanskerlig å skulle prate om, så oppfordrer mange leger å skrive det ned :)

Og jo, mener det skal gå bra med en ærklæring

Skrevet

Jeg har gått på nettskole, så det er jo "bare" det at jeg ikke har greid å gjennomføre eksamen jeg trenger en bekreftelse på.

"Jeg kan herved bekrefte at pasienten pga sin helsemessige situasjon, ikke kunne gjennomføre skolen våren 2010"

eller noe i den duren.

Skrevet

Jeg har skrivd dagbok mange av disse dagene også, som egen terapi, kanskje jeg skulle tatt med det også. Ikke bare for å få erklæringen, men for å kanskje faktisk få litt hjelp......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...