Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg har vært alvorlig depremert i vinter, slik at jeg bare har liggi i senga og ikke vil leve i dagesvis før jeg har greid å komme meg opp for så å eksistere noen dager. Dette kom som en seinreaksjon på en voldtekt som skjedde i 2007. I jula traff jeg nemlig på mannen igjen, vi var på butikken og da jeg snudde meg sto han der å strøyk jenta mi over håret og sa; "Hun var vakker, akuratt som mammaen sin", mens han smilte rått......... Jeg var til legen i forbindelse med voldtekten, men jeg har ikke vært hos legen i vinter. Men pga at jeg da ikke greide å gjennomføre skolen så trenger jeg en legeerklæring på at jeg faktisk har vært syk. Har legen lov til å skrive det til meg, bakover i tid?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 I utgangspunktet tror jeg ikke legen har lov til å gi deg sykmelding, men det er mulig du kan få en form for bekreftigelse som du kan bruke. Snakk i hvertfal med legen og skolen om hvordan du skal løse dette og hvilken dokkumentasjon du må ha.
Gjest ->>- Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Antagelig, siden det er snakk om en legeeklæring og ikke en normal sykmelding.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Jeg trenger bare en bekreftelse på at jeg faktisk har vært syk. Gruer meg så inmari til å snakke med legen, veit jo at jeg kommer til å gå inn i en ny depresjon bare av å ha letta på lokket igjen... Har vurdert å skrive et brev som han kan lese mens jeg sitter der, for jeg finner det MYE lettere å skrive om det, enn å snakke.....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Tror nok ikke du kan få lege erklæring for mer enn 3 dager tilbake i tid. Men be om en bekreftelse på sykefraværet, den vil gjøre så hvertfall noe av fraværet vil bli redusert.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Skriv det i brev du :-) Leger er vandt til å få brev, i stedenfor å ikke prate om problemet. Er det vanskerlig å skulle prate om, så oppfordrer mange leger å skrive det ned Og jo, mener det skal gå bra med en ærklæring
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 Jeg har gått på nettskole, så det er jo "bare" det at jeg ikke har greid å gjennomføre eksamen jeg trenger en bekreftelse på. "Jeg kan herved bekrefte at pasienten pga sin helsemessige situasjon, ikke kunne gjennomføre skolen våren 2010" eller noe i den duren.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Jeg har skrivd dagbok mange av disse dagene også, som egen terapi, kanskje jeg skulle tatt med det også. Ikke bare for å få erklæringen, men for å kanskje faktisk få litt hjelp......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå