Gå til innhold

hvorfor sier man at" alt er bra når man er kvalm"?

Anbefalte innlegg

hører folk sier det hele tiden, at det er så bra å være kvalm for da vet man at alt er bra..? nå er det jo bare ca 50% som blir kvalme da, så jeg mener ikke at det ikke er bra selvom man ikke er kvalm..bare lurer på om noen vet hva det betyr??

Fortsetter under...

Aner ikke hvorfor man sier det. For meg har ingen svangerskap vært like. Jeg var kvalm da jeg gikk med jenta mi og neste svangerskap var jeg ekstrem kvalm, men mistet likevel i MA i uke 11. Denne gangen finnes jeg ikke kvalm, har ikke hatt tendens til det engang og alt var vell på UL i dag :-D Graviditeten føles kanskje mer konkret når man har symptomer som kvalme? Og sånn sett at alt er bra? Bare noen tanker fra meg :-)

Jeg var også ekstremt kvalm fra uke 4 og frem til uke 11+ 3 da MA var et faktum. Da hadde embryoet vært dødt i ca 6 uker, allikevel brakk jeg meg flere ganger samme dag som blødningene startet. Jeg fikk også høre av jordmor at så lenge jeg var kvalm så var dette et godt tegn. Det stemte ikke med meg, i hvert fall.

Kvalmen oppstår fordi vi reagerer på det stigende hcg nivået, og ca. halvparten av kvinner er altså mer tolerante og det skal mer til før de blir kvalme. Det hevdes at en også blir mer kvalm hvis en er gravid med jente fordi hcg nivået ofte er litt høyere da, men igjen kan dette være veldig individuelt. Downs svangerskap gir også oftere kvalme fordi hcg nivået da er høyere enn "normalt". Hva som er normalt hcg nivå er veldig individuelt og kan godt variere fra svangerskap til svangerskap for en og samme kvinne. Jeg har aldri vært kvalm i svangerskapene mine, selv ikke nå som jeg venter tvillinger, og har så langt bare fått friske og raske barn av begge kjønn.

Det sies at dersom du er kvalm, er hcg nivået høyere og da er sjangsen for at det går bra større.

Vell, jeg har andre erfaringer. Jeg har 4 barn, var ikke kvalm en dag da jeg gikk med noen av dem. Men har hatt 3 sa/ma, og i de (korte) sv,skapene, var jeg kvalm. Så kvalm er for meg ett veldig dårlig tegn. Får litt panikk om jeg kjenner jeg er kvalm jeg hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...