Gå til innhold

Klarer ikke sove...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det flere som sliter med søvn? Jeg sov bare to timer i natt jeg...helt forferdelig! Det er nok fordi baby er aktiv og jeg ligger så vondt, men har alltid vært et murmeldyr så dette synes jeg bare er veldig rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er du ikke alene nei! Sover sinnsykt dårlig om nettene, har til tider måtte stå opp..setter meg oppe å ser tv en stund eller noe. Og våkner grytidlig om morgenen. Vært sånn mesteparten av svangerskapet. Ikke klarer jeg å legge meg til å sove på dagtid heller. Så det blir ikke mange timer med søvn nei. "Pass på å sove nå", sier folk til meg. Mm, jada det er lett... Min er også veldig aktiv om natta, fordi jeg sitter aldri i ro på dagtid..mange jern i ilden ; ) I tillegg klør jeg så sinnsykt!

Skrevet

Absolutt ikke alene. Knupp er kjempeaktiv og bekkenet kjempevondt. Har ikke kunnet snu meg smertefritt i sengen siden uke 14, og begynner bli lei. Ingen stilling er behagelig og alt er så varmt!

Skrevet

Samme her... og ikke vet jeg hvorfor jeg ikke får sove heller... :/

Det går liksom bare ikke... sover kanskje 4-5 timer hver natt,og tidlig opp og heller ingen lur iløpet av dagen.. veldig rart.

Jeg er absolutt et B-menneske til vanlig!

Men inatt besluttet jeg meg for å slutte å kjempe med søvnen.

Nå står jeg opp så lenge det trengst tenkte jeg,om det så er midt på natta.

Og tar det derfra. Det går iogmed at jeg ble sykemeldt på mandag og har hele døgnet til rådighet.

Skrevet

Dette er kanskje ikke avret dere ønsker dere, menmen: De gangene vi ikke har sex på kvelden får jeg ikke sove/sover dårlig. Sex = komasøvn, er bare oppe en gang i fem-sekstiden for å gå på do. Sover lett 9-10 timer og trenger ikke hvile dagen etterpå. Ikke sikkert det funker for alle, men kanskje verdt et forsøk med mindre det er andre s\ting som gjør at men ikke kan hoppe i høyet..?

Skrevet

Her er søvnen også dårlig gitt, men det har den igrunnen vært hele dette svangerskapet, så begynner å bli vant til det.. I begynnelsen sov jeg lite om natta pga nattevåk med datteren min, men nå i det siste er det svangerskapet som holder meg våken, i tillegg til datteren min også av og til. Litt sånn dobbelt opp mao:p Hun har nettopp begynt i barnehagen, og har derfor begynt å sove litt mer urolig på natta igjen- sukk stønn. Så da vekkes jeg av henne, av ryggen min eller full blære - eller en god kombinasjon..

Generelt blir jo gjerne søvnen dårligere i sv.skapet fordi kroppen forbereder seg på nattevåk med ny baby, og det merker jeg godt; søvnen er lettere og kroppen mer "på vakt" på en måte. Sov som en stein før, men ikke nå lengre gitt! Blir ikke mange timene søvn i løpet av natta, men likevel er jeg dårlig på å sove iløpet av dagen jeg også, og legger meg altfor seint:p

Skrevet

jeg begynte plutselig med dette irriterende fenomenet også for vel en mnd siden..... sovner bare ikke altså! dvs det kan ta en evighet...har lest alle bladene jeg har to ganger minst og nå er jeg begynt på ellos katalogen som kom igår ! ble sååå glad når den kom igår for da har jeg noe å gjøre om natten liksom:D

uff...nei det sliter på når man skal på jobb også...når man endelig har sovnet så våkner jeg mellom 3-4 engang og må tisse for så å vri meg en time etter det før jeg sovner igjen:( men sex hjelper som en over sier da:D sambo er litt redd for å framskynde fødsel så jeg spør fint for tiden hehehe...er jo bare i uke 29 så jeg må jo le av han søte mannen min da hihihihi;)

nei men sånn er vel tingenes tilstand framover ang søvn så får vel bare bite oss i det og glede meg til IKEA katalogen også kommer:D

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz;) snork!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...