RTprøver Skrevet 13. august 2010 #1 Del Skrevet 13. august 2010 Hei! Jeg skal spørre gynekologen min om det samme som jeg lurer på her, men tenkte kanskje om det var noen damer med samme erfaring her inne Jeg og min kjære er i gang med vårt første PESA/ICSI forsøk Jeg ble satt på kort regime. Og pga min PCOS (som har vært veldig kraftig oppigjennom årene) fikk jeg en veldig lav dose (125EI) Puregon som jeg skulle gå på i 8 dager. Hadde UL den 9. dagen for å se an ståa med folikkene, og der var det jo skjedd nesten ingenting. 1 folikkel på høyre side på 14mm og 2 folikker på venstre på 8 og 10mm. Ble satt på høyere dose Puregon og ny UL i dag. Men, i min historie med innvendig UL osv, så har jo eggstokkene mine sett ut som drueklaser. Og jeg ble helt månebedotten da jeg ikke så noe som helst tegn til dette på UL'en sist... Så... Kan det faktum at jeg har gått ned ca 25kg på ketolyse/lavkarbo har "kurert" eggstokkene mine? For jeg skjønner ingen verdens ting Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142193054-kurerte-eggstokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Del Skrevet 13. august 2010 Hei. Jeg har hart om mange som blir "friske" av å gå ned i vekt og å spise lavkarbo. Leger og gynekologer anbefaler vektnedgang og lavkarbo kosthold. Og det er vel en grunn for at de gjør det? Ta for eksempel Hexeberg. Hun har veldig god erfaring med lavkarbo. (hun utga nylig ei bok om det) En annen ting er at antall kvinner med PCOS bare har økt og økt de siste årene. Og det har vel en grunn med hvordan kostholdet vårt har endret seg? (sukker, sukker, sukker....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142193054-kurerte-eggstokker/#findComment-142193279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
RTprøver Skrevet 13. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 13. august 2010 Hei! Ja, fikk svar på dette idag når jeg var hos gyn. Han sier at vektnedgang kan "kurere" PCOS'en, når det kommer til eggstokker ihvertfall Pga redusert insulinresistens osv, så slo det positivt ut på hormoner, som igjen hjalp på ang eggstokkene. Men han ble ganske sjokkert han også, når jeg var der sist. For i alle år har jeg slitt med cyster og vært til regelmessig sjekk hos ham. Og fra drueklaser på hver eggstokk til "normale" tilstander, det hadde visst han ikke sett med egne øyne selv! Han nevnte også at Metformin kunne ha samme virkning, at den har god virkning på eggstokkene Og ja, det er altfor mye sukker og stivelse i maten generelt. Man merker det jo egentlig først når man går over til et lavkarbo kosthold Nå håper jeg ihvertfall på noen modne, flotte egg Til tross for "feilmedisinering" i starten av forsøket Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142193054-kurerte-eggstokker/#findComment-142195643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå