Nikkamoren Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Er de aller billigste skum madrassene fra Ikea ok, eller hvilke anbefales? Bør vi ha overmadrass i tillegg? Vil gjerne kjøpe nye madrasser, men tenkte å bruke dyner som jeg har arvet fra venner. Det er ok med brukte dyner ikke sant? Har kjøpt brukt vogn som er brukt av 3 barn før (fra 2004 men ser ok ut). Kjøper man madrass til den? Samme som i sengen isåfall eller annen type? Barnet blir nok liggende en del der også
Gjest Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg har hørt at det er lurt med nye madrasser ja! Vi har madrass og overmadrass til sprinkelsenga fra Ikea (madrassen kostet rundt 400 tror jeg) også har vi bare en skummadrass fra Jysk i vugga i stua. Hvis du skal arve dyner ville jeg vasket de hvertfall.. kanskje fryst de og?
kajago*Fødeklar* Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Jeg ble anbefalt å kjøpe kombimadrassen til Simo. Den har en sommerside og en vinterside som regulerer temperaturen. Kostet 599 på reflex, og trenger ikke overmdrass I vogna kommer jeg bare til å bruke lammeskinn, for bagen er "bløt". Kjekt med tanke på regulering av temperaturen det også
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Jeg kjøpte en billig skumgummi-madrass fra Ikea til førstejenta mi, og har gjort det samme til nr 2 også=) De er mer enn gode nok, trenger ikke noe dyrere og mer fancy når de er såpass små enda! Anbefaler en overmadrass i tillegg, for i tilfelle gulp/ tisseuhell er det enklere å slenge en liten overmadrass til vask enn hele madrassen. De har noen tynne overmadrasser til 99 kr på Ikea, den har jeg kjøpt ihvertfall. I vogna brukte jeg ikke noen ekstra madrass sist- fikk høstbarn, og da hadde jeg uansett lammeskinnet i bunn av bagen og etterhvert også vinterposen over der igjen. Følte ikke at jeg trengte noen ekstra madrass da=)
MC81 Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 En skumgummimadrass er mer enn nok! Husk at spedbarn skal ligge hardt og ikke mykt pga utviklingen av kroppen!
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Vi har valgt DryKid ammemadrass oppi kurven i tilleg til den skum-madrassen som hører til oppi der. I sprinkelsengen har vi en madrass fra Ikea (vyssa somnat) og DryKid overmadrass. DryKid har vi valgt pga de er lett å vaske på 60grader og beskytter undermadrassen mot gulp, tiss osv..
Nikkamoren Skrevet 13. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2010 Takk for mange gode svar jenter :-)
Gjest Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Vi kjøpte den dyreste madrassen på ikea hehe den kostet ca like mye som senga! Og så kjøpte vi overmadrass... Vet ikke hva som er best, men vi sto og klemte og kjente på disse madrassene, og var igrunn ikke i tvil om hvem av dem vi syntes kjentes best ut! Og, man har jo disse madrassene ganske lenge igrunn, så bedre å bruke litt ekstra på det og få noe som er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå