Gå til innhold

Lillegutt på snart 7 mnd snur seg på magen på natten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg våkner snur jeg han tilbake. Han ligger i grobag-sovepose. men snur seg likevel.. Hva bør vi gjøre? Har litt småpanikk for at han ikke skal få puste.. sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme gjorde min gutt på den tiden, og jeg snudde han tilbake før vi la oss, når jeg våknet etc. Litt slitsomt i lengden og jeg slappet ikke skikkelig av, for jeg tenkte også at han ikke fikk puste skikkelig osv. Men jeg hadde bestemt meg for å ikke binde han fast i senga, og han lå også i sovepose, men klarte å snu seg allikevel.

Helsestasjonen sa at så lenge de greier å snu seg slik så går det som regel greit. Faren for krybbedød er nok tilstede, men langt mindre enn når de er veldig små og ikke greier å flytte hodet og snu seg.

Gutten min lå veldig godt og hadde hodet godt til siden, så han pustet fritt og fint. Nå ligger han i alle retninger men sover aller best på magen, med rompen litt i været og hodet til siden :):)

Jeg sover også bedre og har senket skuldrene betraktelig :)

Skrevet

vi har også ei som absolutt skal ligge på magen, og i alle mulige andre stillinger enn på rygg.

jeg var også i helspenn og snudde henne gjennom hele natten og bare lå våken og venta på at hun skulle snu seg. hun begynte vel litt før 7 mnd eller noe men nå har jeg bare gitt opp. har tatt ut den lille puta hennes så hun ikke har noe å putte ansiktet nedi og har lært meg å slappe av med det.

jeg tenker at så lenge de klarer å snu seg selv og klarer å holde hodet oppe så er det ingen krise:)

Skrevet

Vår lillegutt er 4,5mnd og snur seg i sengen.....Jeg snur han så raskt jeg ser det, men han er sterk i kroppen (løftet hodet 30min etter fødtselen, ved omkretsmåling) og får lett til å snu seg tilbake eller løfte hodet om noe skulle komme i veien.

Tror ikke du skal bekymre deg, men har lest her at mange anbefaler å ikke ha for mye kosekluder, bamser ol i senga...obs obs - kanskje?..

Skrevet

Kanskje han liker å sove på magen da. Om det er dette han foretrekker, er det ikke så mye du får gjort med det. Om du snur han tilbake hver gang han snur på seg, forstyrrer du bare søvnen hans.

Snuppa mi er 9 mnd nå og har begynt å sove i de rareste stillinger - favorittstillinga er når hun ligger på magen med bena trekt godt under seg og rumpa i været. Hun våkner om jeg prøver å endre på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...