Gå til innhold

Fossblør uke 13 - hjelp

siljablue

Anbefalte innlegg

har lest noen innlegg her som er over ett år gamle om noen som har opplevd dette - også gikk bet bra... håper på at det er noen her nå som har erfaring med dette? Hadde litt blod i noen få dager i uke 8, gikk over til rosa utflod som ble borte - var på ul i uke 11 og alt var fint, inntil i kveld hvor det beg å fossblø. Har ikke smerter, men er ganske overbevist om at dette ikke går bra. Skal til lege i morgen, det blir en tøff tur...

Fortsetter under...

Jeg hadde en skikkelig fossblødning i uke 11+6 i mitt forrige svangerskap. Blødde ut flere bind i timen, ble sendt fra legevakta til sykehuset - og alt var helt fint med bebisen!

Hos meg var det fordi morkaka lå langt nede, over åpningen til mormunnen. Når livmoren strakk på seg, løsnet en flik av morkaka, og det var dette som forårsaket blødningen.

UL viste et sprell levende foster - og et stort hematom (blodansamling) i livmora. Blødde ut dette hematomet fram mot uke 18.

Svangerskapet forøvrig gikk akkurat som det skulle :-)

takk for svar alle sammen - så levende foster som har det bra på ul fredag , fikk samme beskjed om at morkaka ligger langt nede - litt foran mormunn - så også en ansamling av blod som skal ut. Nå er det rosa rester igjen av blødningen - håper nå at det roer seg, skal til ny ul om en uke. De skal følge med på om morkaka trekker seg opp og bak, der den skal ligge - hvis ikke kan det lett blø igjen og hvis det varer ut svangerskapet, blir det mulig mange turer på sykehus underveis og planlagt keisersnitt. Har litt tynnslitte nerver nå - med et blekt smil aner jeg håp om et nytt familiemedlem...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...