Gå til innhold

Noen som har erfaringer med hysteroskopi evt diagnostisk laparaskopi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer siden gyn mener at det kan være aktuelt for meg...

Klems fra

Fortsetter under...

Skrevet

Etter 3 år med prøving uten hell blei det utført laparaskopi på meg. Huska ikkje når i syklus eg var da det blei gjort. Fikk en mens etter inngrepet og neste mens kom ikkje for da va eg nemlig gravid :)))

Blei foressten ikkje funne noe galt med meg under laparaskopien men eg trur det har gjort noe allikavel - med tanke på kontrastvæska som blir skylt gjennom :)

Skrevet

Glømte å skrive at nå har vi en nydelig sønn på 2 år :-)

Skrevet

Er mange som blir gravide etter lap. Er verd et forsøk hvis dere har prøvd lenge. Funket ikke her, men kan ikke funke for alle;-)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg skal til hysteroskopi i neste måned for undersøkelse og fjerning av polypper i livmor. De er visst vanskelige å se med andre undersøkelser, og KAN være grunnen til at evt befrukta egg ikke har festa seg gjennom 8 pp. Jeg er spent!

Skrevet

Kjære Meg og lille snuppis:)

Jeg har samme historie som Vill musa, ble gravid rett etter lap. Kan være noen trange partier som blir freset opp når de setter kontrast. Dette skjer faktisk for mange......

Men kjære deg, hvorfor vil de sende deg på dette??? Tenker jo at der greier jo bli gravide men den vil ikke sitte......men det er vel kanskje mye de kan se ut fra en slik undersøkelse. Er jo like viktig og avkrefte som og bekrefte noe........

Tenker masse masse på deg-varm klem fra meg:)

Annonse

Skrevet

Hysteroskopi er jo en grundig undersøkelse av de innvendige forholdene i livmpr, så det kan jo være at den kan avdekke hvorfor du stadig mister... lykke til!

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar kjære jenter :)

Setter stor pris på det!!

Ved forrige gyn undersøkelse fant man en liten uregelmessighet i livmoren, gyn kunne ikke si om det var en muskelknute eller en polypp, men det så ut til at den hadde en frembukning inn i uterus (ja, snikleste i journalen min, hehe!!), han var usikker på hva det var - stod at det måtte kontrolleres, men at det kunne være aktuelt med hysteroskopi, evt laparaskopi, så vi får se...

Mandag er jeg på CD 21, og da skal jeg inn og ta nye blodprøver, så blir spennende å se hva gyn mener når jeg kommer til en gjennomgang av alle prøvesvar i slutten av sept.

Håper ikke det er noe som vanskeliggjør graviditet, selv om det kanskje kan se slik ut, men da kan man jo ihvertfall kanskje gjøre noe med det?? Vi får se, bare ta tiden til hjelp :)

Ha en strålende fin helg jenter!!!

Stoooooor klem fra

Skrevet

Heisann

.Gå for lap ikke bare hysteroskopi .Når man har lapraskopi så sjekker de alt og gjør begge deler .De kan se på livmor og eggstokker.

Man kan ikke se at det er noe galt hvis man bare tar gjennomskylling av eggledere.Hvis man ikke har tette eggledere da.Du har jo vært gravid så at de er tette er kansje ikke så sannsynlig.

Vi slet med nr 2 .Ikke noe problem med nr 1(Hadde 1 Sa imellom).Det viste seg på lap at mine eggledere hadde sammevoksninger og hadde 90 graders knekk.Samtidig fant de ut at jeg hadde endo.Ble operert bort cyste fra den ene.eggstokken.

4 mnd etter dette startet vi opp med spray for ivf behandling , men mensen kom aldri , vi klarte det på egenhånd:)

Jeg er sikker på at lapen hadde skyld i dette.Flere her på bim har blitt gravide etter lapraskopi ,så det kan ha stor effekt.Så får man også sjekket ut om noe er galt .

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...