*septemberbaby* Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 tenker å fullamme om dette lar seg gjøre! har arvet en avent elektrisk brystpumpe å kunne tenkt meg når vi har fått til ammingen og slikt ( rundt 4 uker) at jeg pumpet meg litt hver dag, slik at far kan gi 1-2 måltider i døgnet så jeg får litt avlastning og samtidig de får dette båndet rundt mating! virker dette som en grei ordning om allt me amming ++ fungerer... noen som har tips/erfaringer??
Gjest JuniGull2010 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Bare vær obs på at babyen kanskje ønsker å amme ofte! Sønnen vår ammet hver 2. time fra han var 1 uke gammel til han var ca 6-7 uker. Alle sa "pump deg - så kan du få litt avlastning". Men saken var at etter å ha ammet hver andre time om natten, så ønsket jeg bare å slappe av når jeg hadde "fri". på dagtid Pumping og koking av utstyr er tar også litt tid, så jeg syns dette bare ble ekstraarbeid... Begynn med å tenke at han kanskje kan gi flaske sånn et par ganger i uka og øk evt. når det går bra. Ikke sett deg som mål at du skal få tid til å pumpe hver dag med engang. En annen ting er at noen babyer kan bli sinte på puppen hvis de vender seg til flaska, for melken kommer stort sett fortere ut av flaska enn puppen. Det er flere som nekter å ta pupp, hvis de får flaske hyppig.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 13. august 2010 #3 Skrevet 13. august 2010 Det er ikke noe jeg ville anbefalt egentlig.. For det første blir det fryktelig slitsomt med pumping hver dag.. Pump heller innimellom, og gi flaske 1-2 ganger i uka istedet.. Spar til du trenger det, f.eks om du vil til frisør..
Gjest Kira06 Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Så fremt ammingen er på plass, så ser jeg ingen problem i å pumpe for at far kan gi det på flaske. Vi gjorde også dette i en periode. Jeg var helt utslitt pga blant annet kolikk, og trengte en hel natt søvn i ny og ne. Da pumpet jeg to flasker, slik at far kunne ta henne en hel natt. Etterhvert som hun ble eldre, så gav vi lite flaske... noe jeg angrer litt på i ettertid. Fordi en dag jeg måtte på tannlegevakten, så nektet vesla å ta flaske. Så det var et lite styr mens jeg var borte gitt:) Og til den dag i dag (11 mnd) vil hun fortsatt ikke ha flaske. Men jeg synes du skal prøve deg litt frem, for som noen sier her er det ganske mye styr med pumping og sterilisering. Så jeg ville vel anbefalt å heller ta det litt som det kommer, men opprettholde flaskematingen med minst et par ganger i uken. Veldig deilig med litt avlastning, og at du kanskje får muligheten til å komme deg litt ut uten å tenke på at du må være hjemme innen en viss tid for å amme.
b77h Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 jeg hadde nok ikke orket å pumpe meg v 4 ukers alder nei...Her kom jeg først i gang m regelmessig pumping pga en brystbetennelse - ca v 4mnd alder. Min rutine er at jeg pumper meg hver kveld/natt før jeg legger meg. Da har det gått en del timer siden hun la seg. Jeg gjør det både for å ha litt i fryseren (til matlaging og barnevakt), men også for å holde melkeproduksjonen oppe. Husker en jordmor sa på sykehuset at det var viktig å amme mellom 24-06 om man skal stimulere produksjonen. Nå har det blitt en vane, og det går kjempefint - men hadde absolutt ikke orket det i starten! Da orket jeg ikke engang å lese bruksanvisningen på pumpen, hehe... Jenta vår nekter å ta både tutt og flaske. Begynte å prøve v 8 ukers alder, men det er så og si umulig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå