Endelig ny spire i magen Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Uff i dag møtte jeg skikkelig veggen. Vi hadde fått time til uttakk /innsett i uke 34. Men så var jeg så heldig ( uheldig) å ble gravid i juni ( spontant) Men vi mistet dessverre i juli. ( 5+2) Jeg ringte da riksen, men de kunne ikke sette meg opp på time før jeg hadde fått en mens, så fikk beskjed om å ringe inn ved neste mens, Den kom i dag så ringte fra jobben, dum jeg var tenkte at jeg kunne begynne ganske snart siden jeg var i systemet. Men neida fikk ny time til uttak/ innsett i uke 47!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr har mest lyst til å gi opp alt sammen, Vi er heldig og har ei herlig jente på litt over 3 år, så jeg skal ikke klage,men ble bare så utrolig skuffet. Vi står på venteliste i uke 43, men tror nok ikke vi kommer med der heller.....
Høst72 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Uff, så trist at dere mistet! Jeg ble også skuffet da jeg fikk beskjed om at vi settes opp til uttak i uke 45 da jeg ringte Riksen i forrige uke. Det er ikke få skuffelser på veien mot et barn for oss slitere! Kanskje dere klarer det på egenhånd igjen mens dere venter?! Ikke gi opp, vi skal klare det! Vi har også et barn fra før, en gutt på 2,5 år. Lykke til!
Endelig ny spire i magen Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 Tusen takk, lykke til dere også! har dere prøvd lenge? Vi har prøvd siden okt 08. Har hatt to inseminasjoner også. Håper vi klarer det på egenhånd. Har hatt 2 spontanaborter siden vi startet (kanskje 3, testet svakt positive så kom mensen et par dager etter) Helt enig at vi må igjennom mange skuffelser og mange "gravide venner" som vi må glede oss over. Jeg er jo utrolig glad vi har et barn, men vi ønsker jo oss veldig et barn til. Så nå bestiller jeg eggløsningtester på nett...... hehe vet jo når jeg har det, har alltid utslag på samme tid. Men føler med litt desperat. Var bare på hengende håret at jeg ikke begynte å hylgrine på jobb i dag..... Klem
Høst72 Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Hei igjen Vi har prøvd på søsken snart et års tid (på egenhånd), og har vært igjennom to søskenforsøk (ivf). Det første ble avbrutt da ingen av de befruktede eggene kunne settes inn, og det andre forsøket nå i juli var negativt. Jeg har aldri blitt gravid spontant, men et bittelite håp finnes jo langt der inne. Jeg kjøpte to pakker med eggløsningstester etter det avbrutte forsøket, og fikk ingen av dem til å virke. Ringte kundeservice, og fikk faktisk tilsendt nye tester, og i tillegg to graviditetstester. Venter eggløsning snart, og har begynt å teste. Skader jo ikke å prøve på egenhånd ;-) Kjenner til følelsen av å ringe fra jobb, gjorde det da vi forsøkte på førstemann ved et av de negative forsøkene... Ikke noe ålreit når man sitter i åpent landskap og tårene presser på. Klem
TanteTroll Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Hei endelig spire! Skjønner at du er skuffet over lang ventetid. Jeg syntes også jeg måtte vente uendelig lenge mellom første og andre forsøk, og var deppa pga det. I tillegg til negativ blodprøve såklart... Ikke gi opp håpet om plass i uke 43. Det er mye som kan skje på "ivf-veien"; Mensen dukker ikke opp når den skal, blir gravid osv. Ved det første forsøket vårt slo syklusen min så krøll på seg at forsøket ble utsatt 2 uker fra opprinnelig reservasjon. Denne gangen fikk vi plass en uke tidligere. Dette ble mye "prat", men mener vel egentlig bare å si at du ikke må gi opp! Det kan hende du får plass tidligere! Trøsteklem!
Gjest Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 Kjenner veldig godt igjen den følelsen du beskriver. Jeg tilhører også Riksen og etter negativt forsøk i juli, fikk jeg tid for siste forsøk i uke 44! Etter den første skuffelsen, med tårer og alt som hører med, kjenner jeg nå at det egentlig er ganske greit å vente litt. For oss er dette siste forsøk, så det er greit å kunne summe seg litt og tenke ut alternativer dersom dette forsøket også går i vasken. Kjenner godt igjen ønsket om å av og til gi opp hele greia, men det er jo verdt det dersom det blir en baby ut av det. Prøv å tenke positive tanker, og ha det hyggelig i ventetiden (lett å si, vanskelig å gjøre). Lykke til! Måtte det lykkes for oss alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå