ett til! Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 kjenner jeg blir provosert når jeg leser hvor mange forskjellige svar folk her inne får fra hs sine. leste nedenfor her at en hadde fått høre fra hs at barn ikke skal nattavvennes før de er 9 mnd,mens her har jeg fått høre 6 mnd. noen hs sier man kan gi smaksprøver når barnet er 4 mnd,andre sier 6 mnd. noen hs sier at man skal vente med brød til barnet er 9 mnd,andre sier 7 mnd. Hva er det som skjer da?Er utdanninga til helsesøstre så sprikende eller er det mye synsing fra disse helsesøstrene? De skal ikke syns og tro,de skal vite! Nå ble jeg litt irritert ja!
Gjest Kira06 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Helt enig!!!! Føler at det er så mange forskjellige svar (og meninger!) der ute blant hs. Skjønner jo at de ikke har fasiten på alt, skulle jo bare mangle, men når det kommer til visse ting skal de vite og ikke tro. Blant annet råd som kommer fra Helsedirektoratet og andre offentlige instanser. Vi startet med en helt fantastisk hs. Hun var krystallklar i svarene sine, og vi fikk mye hjelp. Etter to mnd måtte vi bytte hs, fordi hun vi hadde først hadde egentlig ansvaret for de fra tettstedet ved siden av oss. Vår nåværende hs er helt svevende i svarene sine, og har ALDRI fått noe som helst vettug ut av henne. Har slitt med kolikk og søvn, og spurte hva er rett å gjøre mtp om hvor mye ungen bør skrike før hun sovner. Og svaret vi fikk var; "ja, hva mener dere er riktig da". Håpløst! Jeg føler også at litt av problemet er at de gjør mange førstegangs litt bekymret med sine utsagt. Spesielt når det kommer til vekt, motorikk og mat. Så hvis man føler at sin hs ikke er helt på bølgelengde med en selv, så synes jeg man burde ta det hun sier med en klype salt. Skal innrømme at jeg har fått såååå mange gode svar her på forumet, som hs ikke kunne hjelpe meg med i det hele tatt.
Sistah*G07*J09* Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Er vel bare slik at noen HS holder seg mer oppdatert enn andre. Anbefalingene for spedbarn endrer seg jo fra dag til dag, så er jo nesten umulig å følge med på alt. Så jeg sier nå heller at man skal stole på seg selv, å ta alt med en klype salt. Å så gjøre det som passer barnet ditt best
Formerly known as Tina Skrevet 13. august 2010 #4 Skrevet 13. august 2010 Det er nok litt som det har blitt sagt, at hs holder seg forskjellig oppdatert. tenk på at all den informasjonen vi får gjennom feks helsedirektoratet osv får de også. det blir på en måte de sitt ansvar å sile ut det de mener er viktig. dermed blir det endel forskjellige svar... Jeg foretrekker mer å lese her inne for å få forskjellige synspunkter og svar. Når jeg vet hva andre har fått anbefalt og gjør er det lettere for meg å trekke en egen konklusjon. Jeg må bare få sagt at min hs er utrolig unnvikende i svara sine... Det er så utrolig irriterende. Jeg føler jeg kaster bort tiden min... det er ikke vist i å gå dit når man aldri får svar. Grunnen til at jeg spør er jo fordi jeg ikke vet eller ikke får det til!!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 Helt enig! Blir så forvirra og lurer på om jeg gjør noe galt når jeg gjør noe som andre har fått beskjed om å ikke gjøre... Men jeg har jo fått beskjed om det på helsestasjon! At de ikke kan bli enig i steden for å bruke sine personlige erfaringer og meninger! De kan heller bli enig om retningslinjer de MÅ holde seg til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå