Bella_mamma til Benita Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Min datter på 14 mnd har blitt en reser på gå og løpe men det er noe jeg stusser på...hun går litt merkelig med føttene sine.hun legger tyngden på innsiden av føttene på en måte når hun går.Er det noe jeg bør være engstlig over og kontakte lege?eller er det bare sånn noen går i starten?Hun har gått på denne måten siden hun begynte ,11mnd.
frk-fryd Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 slenger meg på denne. Jenta mi på 21 mnd går også sånn med anklene noe innover. Har nylig "oppdaget" dette, og begynt å lure på om det ikke skal være sånn. Håper noen svarer som vet.
blå+? Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Hei:) Gutten min på 18 mnd går til behandling til manuellterapeut pga ryggen. Vi var der senest forrige tirsdag, og da måtte jeg be terapeuten ta en titt på bena til guttungen. Han også har skjeve føtter. Ser ut som det er en "knekk" på innsiden av begge anklene. Hun sa det ikke var så uvanlig. Ofte retter det seg når de vokser, men hvis det er noe som behøver behandling, så gjøres dette med spesialsåler for å støtte bena. Men først når de blir litt eldre. Så foreløbig gjør ikke vi noe med saken ihvertfall:)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Sånn går jenta mi og. Tok det opp med helsesøster og fikk til svar at det er fordi musklaturen ikke er skikkelig utviklet enda, og at det ikke er noe å bry seg med:)
Tulla med tre små Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 Datteren vår på ett år går også mye på innsiden av foten, og gjerne med føttene litt utover i tillegg. Vi er henvist til fysioterapaut med henne i neste uke, så da får vi høre om det må gjøres noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå