snart5barn Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Er 37+5 i dag og har ikke pakket noe enda. Har gjort det rett før jeg dro til føden de andre gangene. Tenkte kanskje jeg skulle gjøre det før denne gangen. Har alltid glemt noe liksom. Har aldri vert plaget med sterke kynnere før i andre svangerskap. Men har hatt det nå i de siste dagene;) kanskje blir det fødsel før termin. Har gått til termindagen med de andre fire barna. Men da har jeg ikke kjent disse kynnere,murringer og så sterke nedpress,som jeg nå gjør. Er også sikker på at slimproppen gikk i går;)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Jeg har 3 uker til termin nå og tenkte jeg skulle vente en ukes tid før jeg begynner å pakke den.. Er ikke så mye jeg får lagt nedi der heller siden jeg bruker det meste av tingene til daglig. Jeg har skrevet ut "fødebaglisten" nå så den er klar hvis det plutselig skal skje noe. Da har jeg ihvertfall en liste å gå etter så jeg ikke glemmer noe i farta Gjorde det sist også og det var lurt
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jeg skal pakke den når jeg er 36 uker på vei ca, dvs om en to ukers tid. Fødte 2 uker før termin forrige gang, og var absolutt ikke i stand til å tenke klart og pakke mer da riene plutselig satte inn, så tenker at det er greit å ha den klar noen uker i forveien=)
Skumring81 Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 er 35 + 4 her, og har tenkt å begynne å pakke bagen de nærmeste dagene:) Slimproppen gikk antagelig i dag, og har bekkenløsning. Føle det er best å ha den klar snart, da det allerede begynner å bli vanskelig å kle på seg og gjøre andre ting. Da slipper jeg også stresset når den tid kommer. Er tross alt førstegangsfødende, så føler det blir nok bekymringer og panikk når tida er inne
74skytte Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Jeg husker ikke helt når jeg gjorde det sist, men den var ihvertfall godt påbegynt da vi skulle avgårde, og det var 15 dager før termin, og det var veldig greit. Hadde bare igjen å legge oppi toalettsaker og en grav bukse til å reise hjem i. Tror nok jeg kommer til å forberede meg litt denne gangen og. kanskje begynne så smått uke 36?
Gjest Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jeg er 37+1 i dag og har lista klar, men ikke pakket noe ennå. Tenker jeg skal finne frem baggen i helga og putte oppi det jeg ikke bruker til vanlig; ammesinglett, noe babyklær jeg vil ha på sykehuset, slippers, noen klær ol. Også legger jeg lista på toppen slik at det blir lett for meg (eller mannen) å pakke resten når ting er på gang.. Lista er ganske detaljert i tilfelle mannen må pakke f.eks toalettsaker som jeg bruker frem til fødselen ol...
Gjest poäng *fødeklar* :o) Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 20 dager til termin og i dag har jeg handlet inn det jeg trenger av klær til barseltiden. Jeg bruker ikke gravidklær av prinsipp etter fødsel, for jeg er jo ikke gravid lenger! :-D Har funnet frem noen ammetopper fra forrige gang, men det var stusselige saker... har kjøpt tre svarte, løse bukser, to ammesinglet'er, 6 bestemortruser, svarte sådan, og deilige ankelsokker for hovne føtter. Har funnet frem bag'en og skal pakke nedi det jeg skal ha oppi. Det til babyen har jeg ikke helt bestemt meg for enda
Gjest Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 jeg er 33+2 og har begynt å pakke allerede! Det er ingen grunn til å IKKE gjøre det, og jeg liker å være ferdig i god tid så...
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Jeg er 37 + 4 og for noen fager siden begynte mannen min å etter lyse denne fødebaggen. "Skal vi pakke ned noe, kanskje??". Jeg vegrer meg litt for jeg tenker at jeg kommer itl å gå over og da vil bare en pakket bag stå der som en evig påminnelse på noe som ikke skjer... Har etter press fra mannen laget en liste over hva vi vil ha med oss slik at vi i alle fall kan krysse av på den før vi drar. OG har funnet frem et antrekk til bebien hehe. (og så salamien da, som ligger klar og venter i kjøleskapet. Jeg driter i det meste så lenge den er med!)
mamma til 3:) Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 E er 34+ettelleranna i følge UL, litt lengre etter mens og baggen blei pakka i helga som var. Bedre å være ferdig enn å stresse når man mæ avgårde..
Skumring81 Skrevet 19. august 2010 #11 Skrevet 19. august 2010 Har begynt å pakke nå, mangler noen småting som kommer i posten er 35+ 4..og sliter med å gå i bakker og trapper, så her er det best å være klar
Gjest Skrevet 19. august 2010 #12 Skrevet 19. august 2010 Jeg pakka den idag tidlig jeg.. for da gikk vannet Så nå er den klar =)
Flea Skrevet 19. august 2010 #13 Skrevet 19. august 2010 Kan sikkert være lurt å ha den klar ja. Jeg gjorde det ganske raskt etter jeg leste tråden om hva mannfolka har greid å pakke i bagen av trange topper, push-up BHer og bikinier Jeg pakket den vel ca ved 37, og er nå 37+6. Den står på soverommet med klær, crocks, ammepute og hentesett også ligger det en lapp på toppen med liste over hvilke toalettsaker jeg vil ha og påminnelse om matpakke. Regner med mannen skulle klare resten derifra. Jeg tror ikke du bør vente så lenge med pakkinga hvis du mistenker at det blir fødsel snart. Gjør ikke noe at den står klar selv om ingenting skulle skje på et par uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå