micasa Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Da jeg gikk gravid med nr 1 fikk jeg beskjed av jordmor i uke 28 at jeg måtte slutte å strikke fordi jeg hvilte hendene oppe på magen, da bevegelsen kunne sette igang fødselen for tidlig. Nå råder samme JM meg til å "krafse" med fingrene øverst på magen for å sette i gang (er 38 uker i dag) fødselen. Kjenner jo at magen blir steinhard når jeg gjør det, så mulig det har effekt? Noen som vet?
snart5barn Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 HI,HI Dette var en koslig måte og få i gang fødselen på;) Hvis dette er tilfelle så kan alle hjemme krafse på meg;)he,he Fikk faktisk hard mage og mensmurringer når jeg krafset netopp;) oj.oj kjempe kult. KRAFS I VEI JENTER;)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Hei =) Jeg fikk beskjed av lege og jordmor på sykehuset om å ikke "tafse" på magen min. Spes mens jeg hadde kynnere pga dette kunne fremprovosere rier. Så det er nok noe sannhet i det =) Jeg var da innlagt i uke 24 pga fare for for tidlig fødsel... Men du som er i uke 38 kan nok trygt krafse og tafse på magen Lykke til
Gjest Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Hva gjør dere når dere krafser da? hihi bare masserer toppen av magen eller?
oppned Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jeg var på flere kontroller på grunn av hyppige kynnere som aldri gav seg mellom uke 28 og 30.. Da fikk jeg beskjed om å ikke stryke på magen. Jeg kunne godt la hendene ligge rolig på magen, men ikke for mye stryk, da ville jeg framprovosere kynnere. Så jeg sparer trikset til det nærmer seg termin;)
Limuna Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Ingen som vil forklare oss hvordan man krafser?
Voyeur Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Krafse høres så ... ekkelt ut i mine ører hehe. Stryke og kose med høres jo litt bedre ut. Tror ingen får lov til å krafse på magen min! (Krafse: "klølignende bevegleser med negler og fingertupper, helt urytmisk på magen, gjerne hardt og ubehagelig..eeew.. Sånn vil jeg definere det da:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Det er nok rett og slett det å stryke og kjenne på magen =) Bevegelser med hendene på magen. Tror nok ikke "krafse" var ment bokstavelig talt
Evigheten Skrevet 13. august 2010 #10 Skrevet 13. august 2010 He he. Det funker ikke på meg. Kanskje jeg gjør det feil... Eneste jeg får er "krafsing" tilbake fra innsiden av magen. Men det er jo koselig da
micasa Skrevet 13. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2010 JM`s definisjon er massere og klø med fingrtuppene øverst på magen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå