Gå til innhold

Får ikke trent på grunn av kynnere. Hva gjør dere??

Anbefalte innlegg

Hva slags trening/aktiviteter holder dere andre på med??? Jeg har vært vant til å holde meg i form, men kan ikke engang gå en ordentlig tur før kynnere kommer. Vurdere å prøve å svømme litt. Noen med erfaringer???

Fortsetter under...

Hvorfor kan du ikke trene med kynnere?

Det har da aldri vært noe spørsmål om det.

Jeg er spinninginstruktør, trener derfor mye. Ellers går jeg raske turer på opptil to timer.

Jeg får kynnere, strekking i siden og ned mot lysken, og litt ømhet i bekkenet OG nedpress/ømhet i underlivet.

Men legen ba meg fortsette som jeg pleier, og at litt ubehag er normalt, det er smerter man derimot skal unngå.

Jeg var også plaget med kynnere når jeg var i aktivitet, men jeg tror mer det var livmorbåndene som strakk seg, og ikke så mye at det var kynnere. Jeg var litt usikker. Men fikk kjempesting over hele magen og det var skikkelig ubehagelig.

Hvis jeg gikk tur var det vondt de første 20-30 minuttene. Da gikk jeg museskritt. Etterhvert som musklene i kroppen var varmet opp, så forsvant smerten. Sykling funket også greit.

Fordi det er smerter som gjør at jeg ikke klarer å gå. Legen sier at det ikke er bra å gå med vonde kynnere fordi hvis man fortsetter å presse seg kan kroppen sette i gang fødsel (i værste fall).

Heldig du som bare har vanlige eller svake kynnere.

Annonse

Takk for tipset. Men hos meg går ikke smerten over, blir bare værre. Gikk en hel dag på jobben med det og på vei hjem fra jobb knakk jeg nesten sammen. Gjorde så vondt. Jeg hadde presset meg altfor hardt. Forklarte til legen og hun sa det er kynnere. Men har i tillegg stramme livmorbånd så kan være kombinasjonen som gjør at det blir smertefullt.

Kan prøve sykling ja, det har jeg ikke forsøkt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...