Hanna30 Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Gutten min på 7 uker har så vondt i magen hele tiden, masse luft og trykker og trykker. Bruker mme, har prøvd forskjellige merker, men ikke noe forskjell. Skal kjøpe nan ha1 i dag, og om det ikke hjelper tenkte jeg å prøve Althèra, som ikke inneholder kumelk. Noen som har erfaringer med ha1 og althera?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Gutten min hadde god effekt av Ha1:-) Den var ikke så hard mot magen hans. Men tror nesten du bare må prøve fordi har lest flere her inne som ikke hadde noe effekt av ha1. Men er han hard i magen kan du prøve litt maltekstrakt i melka. Ca 1 tskje i ei flaske. Har han luft kan du prøve amme-te eller fennikkel te:) begge kan du ha rett i melka, eller gi på doseringssprøyte eller tskje:) Lykke til:)
Hanna30 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 Takk for tips! Bruker både malt og fennikelte. Har håp om at ha1 eller mme uten kumelk kan hjelpe (er så optimistisk hver gang jeg prøver noe nytt)! Godt å høre at det fungerer for noen iallefall!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 kunne kanskje vært en ide å ta han med til manuellterapeut også? Vi var der i dag og fikk beskjed om at mini har kiss. (låsninger i nakken). Vanlig symptomer på dette var visst trykking(sånn presslyder) og mageproblemer...!? Skader jo ikke,det er gratis så verdt et forsøk kanskje?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 jeg har brukt nan HA1 til begge mine, og vært veldig fornøyd..testet hipp, vanlig nan og småfolk! anbefaling dersom du blir fornøyd er å kjøpe i sverige.her koster vel en pk 156 kr, og i sverige rundt 80 sek :-) (selger det i vanlige butikker der, og jeg fant ikke dette ut før minstemann var 8 mnd:-(
Hanna30 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2010 Han fikk de to siste måltidene med nan ha1 i går, og sovna klokka 2330 (normalt for ham er å være oppe hele natta og skrike og vri seg, har aldri sovna før to før)! Håper det ikke var tilfeldig, men at han tåler den nye melka bedre! Han sov til seks, altså seks og en halv time, har heller aldri skjedd før! Håper så inderlig vi nå har funnet noe som hjelper ham! Hvis ikke får jeg dra til manuellterapeut. Må man ha henvisning fra fastlege da, eller kan man bestille time direkte? Må finne ut hva som finnes av sånt i Trondheim, som har peilig på babyer. De jeg har lest om er alle i Oslo.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. august 2010 #7 Skrevet 13. august 2010 se her: http://www.imt.manuellterapi.no/default.aspx?sid=13 vet ikke om den er til hjelp men... Er jo ikke sikkert det er det, men er jo et forsøk siden det er gratis for de små Vi hadde ikke henvisning. Var fysioterapeuten på helsestasjon som anbefalte oss han vi var hos. han var helt super, men det er jo i drammen da:) men det kan godt hende du har vært heldig å funnet noe som hjelper på magen hans:) det hjalp jo her:) Mini brukte ha1 da vi dro fra sykehuset(etter to uker pp nyfødt intensiv) og fortsatte med det en stund etter vi kom hjem. når vi prøvde med vanlig nan ble det krise igjen! men etterhvert kan du prøve å blande inn vanlig nan gradevis. litt etter litt. sånn 1 skje vanlig nan og resten ha1 også øke til 2 skjeer osv:) Det var det som funket her i huset:) blir jo altfor dyrt å fortsette med ha1 helt til han ikke skal ha mer;) Og etterhvert tåler jo magene til de små mer:)
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Min lille mini's verden ble snudd på hodet med en gang jeg bytta til ha1, og dr.brown flasker! Før det var det masse luft og magevondt, etter det en tilfreds liten baby Dyrt er det, og skulle gjerne kjøpt i sverige, men bor på sørlandet som ble litt langt. Vi byttet til vanlig nan når hun var 5 mnd og det gikk helt fint Magen hennes trengte bare litt tid på å modnes litt.
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Prøvde ALT før det, alle andre mme'er, fennikel, minifom, manuellterapi, healing, akupunktur....
Hanna30 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2010 Ser ut til at det hjelper her også! De to siste dagene har han vært som en ny gutt! Sov hele natta i natt også (med matpauser da), ikke noe skriking pga. magen! Håper sånn det fortsetter slik! Han ligger og smiler og pludrer og er så fornøyd i dag, har ikke sett ham slik før! At jeg ikke har prøvd nan ha1 tidligere...
Hanna30 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2010 Skulle ha fått kjøpt i Sverige, men vet ikke om noen som skal dit i nærmeste framtid. Får bare punge ut så lenge, og prøve gradvis over til vanlig mme igjen når han har blitt litt eldre!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 Så godt å høre at den lille gutten din sover og er fornøyd:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå