Gå til innhold

dyne over baby, hvor langt opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så redd babyen skal komme under dyna på natta :/

fester dyna under madrassen på en måte.. dyna går ikke lenger over en brystet ... litt dårlig samvittighet for at han ikke får dyna lenger opp ... men jeg tør rett og slett ikke.. her en dag hadde helseteppet kommet over hode hans, hjerte i halsen da kan du si!!

og en annen ting, han er alltid kald på henda ..han ligger ofte med henda oppe ved hode...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det samme som deg, har dyna opp til brystet, og fester den godt ned på sidene så han ikke skal få den over hodet. Han er også kald på hendene. Har alltid på langermet pysj eller body, så om han er kald akkurat på hendene har vel ikke noe å si, så lenge han er varm ellers tenker jeg! :)

Skrevet

Jeg fester dyna på sidene med slike klyper som man kan feste vottene til dressen med. Det fungerer så fint:)

Skrevet

Nå bruker jeg ikke dyne på sommeren(er 25 grader på soverrommet til mini uten at vi får det kaldere uansett hvor mye vi lufter), men vil tro at det er helt greit at de ikke har dyna helt opp. De ligger jo ikke rolig hele natta så dyna vil uansett gli ned tenke jeg da:)

Hadde dyna helt opp på mini da han var nyfødt(tidlig i april) men da lå han jo stille om natta:)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Vi bruker bare vogndyna (8 uker idag). Han får et helseteppe under, som jeg tar opp under armene og dyna legger jeg sidelengs litt lenger ned på kroppen. Gutten vår er helt vill til å sparke av seg dyna om natta, så jeg har funnet ut at det er dette som fungerer best her.. Jeg kommer nok til å legge han i en sovepose etterhvert.

På sykehuset fikk vi beskjed om at nyfødte var kalde på hender og føtter pga dårlig blodsirkulasjon, men jeg vet ikke hvor lenge dette varer...

Skrevet

Brukte dyne i starten, men etter vi fikk pose så er det en kjempelettelse. baby sover godt i den, og jeg slapper MYE bedre av fordi jeg ikke bekymrer meg for at den skal komme over hode. Spesielt fra 3 mnd alder så sparker de mye, så nå er det sovepose el et lett ullteppe.

Skrevet

Jaja, vi har hver våre problemer. Her igården er problemet hvordan jeg skal få gutten til å ha dyne på seg idet hele tatt. Den har han sparket av seg før jeg rekker å forlate rommet. Selv om han sover når jeg går inn igjen for å legge den på igjen så sparker han den umiddelbart av igjen. Godt at det er sommer....

Skrevet

Sovepose til baby er helt genialt- vi bruker den enkle, forede varianten fra H&M til 150 kr. Da vet man at babyen har det godt og varmt, samtidig som det er umulig å sparke den av seg eller få den over hodet=) Veldig bra også etterhvert som babyen blir større og mer mobil i senga, for posen sitter jo på, selv om de turner og snurrer aldri så mye der nede;)

Skrevet

I andre land, f.eks England, frarådes dyner pga krybbedød. Vi har aldri brukt dyne, bruker heller ett eller to helsetepper.

Om vinteren brukte vi grobag pose til eldste jenta vår, får se hva vi gjør med vår yngste (10 mnd) nå til vinteren. Hun sover godt om natten og jeg håper hun kan fortsette å sove godt med bare en god ullpysjamas. Er tross alt litt stress å ta med grobagen når vi skal ut og reise, greit med alt en slipper å ta med har jeg funnet ut :-)

Skrevet

Har våknet et par ganger og sett at dyna til datteren min er ulovlig høyt oppe, helt ved skuldrene, enda jeg legger den ganske langt ned når vi legger oss.. Er alltid redd for at dyna går over ansiktet hennes siden det har skjedd en gang før.. Livsfarlig! Vurderer å legge noe med litt vekt nederst på dyna så hun ikke får den opp. Og tror jeg kjøper en slik pose veldig snart..

Skrevet

Hendan kan du forresten sette sokker over, bruker å gjøre det siden datteren min er ekspert på å klore seg. Slik holder hun hendan litt varm.

Skrevet

Vi har heller aldri brukt dyne til snuppa faktisk; i starten brukte vi tepper (babyullpledd og fleece på vintern), så sovepose. Synes dyner til baby er en smule upraktisk og oppskrytt gitt, og i tillegg litt skummelt m tanke på å få den over hodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...