mamma til tre nydelige jenter Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jenta mi henger etter motorisk så vi har nå fått innvilget fysio. Det første fysio ville gjøre var å ta ul av hoftene hennes fordi det tydelig var side forskjell. Hvordan gikk det med dere? fikk dere svar med engang?
Nikki 75 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Vi var på ultralyd av hoftene med småen da han var 4 uker gammel, fordi det klikket i hoftene. Vi fikk beskjed rett etter undersøkelsen om at alt var i orden... Men jeg vet ikke hvordan det blir for deg hvis det er tydelig sideforskjell, da må bildene kanskje analyseres av noen andre i ettertid?
Gjest eelis+kian Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Gutten min var vel bare et par måneder da han fikk sjekket hoftene sine. Jeg hadde hoftedysplasi da jeg var baby, og det er arvelig. Han hadde ikke hoftefeil, frisk som en fisk. Han var ikke helt fornøyd under undersøkelsen, men det gikk fint. Det var fort over. Man får svar med en gang. Lykke til :-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 12. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2010 takk for svar jenter håper vi også får svar med engang så slipper man den lange vente tida. nå er jenta mi straks 7mnd. Å vi har hatt maaaange dager med venting, inn og ut av sykehus. noe som vi sikkert må fortsette med en lang stund frem over... Tror ikke dette er noe men bra at de sjekker det ut..
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 ene jenta mi lå i seteleie, og ho var til ultralyd etter fødsel. der så de ingenting, og etter tre måneders kontrollen ble hun sendt til røntgen for å sjekke hoftene igjen. hun har nå hofteskinne, og det går veldig bra.
*LillaMeg* Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Vi var på ul av hoftene når han var 6uker gammel, fikk svar med engang at ting så greit ut, legen var veldig nøye, kikket og målte osv.. Så var vi på ny kontroll nå når han var 3mnd, og da fikk vi og svar med engang. Alt så fint ut og normalt her.. Så vi slapp videre undersøkelser og sånt.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2010 Må si jeg er veldig spent på kontrollen, siden fysio så sideforskjell. lurer litt på om det blir både ul og røntgen siden hun er så stor. skal til legen i ettermiddag eller på tirsdag så kan forhøre meg litt da. og om det viser seg at det er noe så er ikke det verdensundergang da er jeg bare glad for å finne det ut nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå