Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er litt skremmende at lakserolje anefales av så mange her på BIM. Kopierer fra en tråd der jeg skrev dette i går:

Jeg har fått en bok i den BAM gratispakken man kan få tilsendt.Det er en bok med spm som besvares av jordmor og helsesøster.

Ordrett fra boka står det sånn her:

"Er det farlig å ta lakserolje i 35. uke? Kan det sette i gang fødselen allerede da?

Svar: Det må du aldri gjøre! Selv når du er til termin! Det er farlig og kan gi deg "stormrier"."

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne jordmoren anbefaler ikke, mens andre gjør det igjen.

Jeg tror ikke det er noe forskningsresultater som kan avgjøre hva som er riktig eller ikke vedrørende dette.

Skrevet

Signerer denne advarselen;)

Skulle liktr å hat navn på de jordmødre som sier det er trygt å ta lakserolje.

Har ringt ca 6 jordmødre i dag ,og ingen av de ville anbefalt lakserolje til gravide.

Skrevet

Min JM anbefalte meg bare å ta klyx når riene er godt i gang hun:)

Lakserolje skal vel bare brukes ved treg mage og i små mengder ellers i svangerskapet. har selv duphalac mange ganger til nå og det har gått bra. Men det skal sies at det er vedlikeholdsdoser jeg tar og ikke store mengder for å løsne alt i en sleng. Har gått på jern og da låser magen seg så veldig......

Skrevet

Lakserolje er uansett avleggs, og skal brukes ytterst sjeldent og i små mengder uavhengig av graviditet eller ikke.

Skrevet

Hvorfor i all verden skal dere liksom på død og liv ta lakserolje da??? Det er farlig å fremprovosere en fødsel når barnet og kroppen ikke er klar!! Jeg fatter ikke hva dere som tar det tenker med?? Det er jo en grunn til at man overvåkes på sykehuset når fødsel settes kunstig i gang!

Dersom man er gravid og har treg mage, så finnes det andre helt ufarlige og naturlige midler som kan tas. Det er altså ingen gode grunner til å ta lakserolje! Ved treg mage anbefales VANN- mye vann, svisker, blåbær og dersom det ikke hjelper, så kjøp laktulose. Men som gravid bør man ikke ta full dose, men heller små doser evt. flere ganger om det ikke hjelper....!

Skrevet

surfepia..

Blåbær virker forstoppende, bare til opplysning..

de andre tipsene er veldig gode da..mosjon hjelper også godt på fordøyelsen..

hadde ikke tatt sjans på lakserolje.

Skrevet

Duphalac er lactulose da.

Skrevet

Tørkede blåbær kan være forstoppende. Friske blåbær er mageregulerende!

Les:

Blåbær for magen

Blåbær har ifølge folkemedisinen regulerende virkning på magen, og nyere forskning bekrefter dette. Tørkede blåbær har en stoppende effekt. Men også friske bær virker mot magesyke og demper kvalme. Før var det vanlig å gi blåbærsaft eller -suppe til barn med løs mage eller dårlig matlyst, og mye tyder på at det fortsatt er et godt råd. Friske blåbær i større mengder virker derimot drivende.

Uansett, poenget er at det finnes andre ting man tar for treg mage. De som hiver innpå med lakserolje her inne gjør det jo for å fremprovosere en fødsel som kroppen ikke er klar for!!

Skrevet

Kan anbefale sviskemos, den fra Nestle 4 mnds-babyglass, hehe- funker ihvertfall alltid hos lille frøken snupp;);) Ville ihvertfall aldri bøttet nedpå m lakserolje, ikke helt lurt tror jeg nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...