Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen flere med erfaring på dette punktet? er i uke 17, 2 gangs gravid. Med førstemann kjente jeg lite "æksjon" helt frem til laangt uti svangerskapet,, enkelte dager grep panikken meg, og det bar rett til jordmor. Har og noen kilo ekstra på magen ( ca 6-7kg) Er ekkelt innimellom , å ikkje kjenne noenting, bare en bløt mage. Var til jordmor for 2 uker siden, og god hjertelyd, men man kan nok bli bekymret likevel desverre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142190354-bakovervendt-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed med førstemann at jeg hadde bakovervendt livmor, men at det er vanlig at denne "retter" seg ved evt neste svangerskap. Har ikke hatt noe problemer med å kjenne liv verken denne gangen eller forrige gang selvom bakovervendt livmor ( noe som jeg kanskje ikke har nå? vet ikke)

Alle graviditeter er forksjellige så er helt sikekrt ikke noe å bekymre seg for, selvom jeg til tider er helt hysterisk selv. hehe. men sånn er det da når man bærer på noe dyrbart:)

hadde bakovervendt før førstemann, og har bakovervendt med nr to denne gangen.

Kjenner like mye liv nå som forrige gan, men det er jo ikke veldig tydlig enda da. Er 21+2 idag.

Men forrige gang hadde jeg foranliggende morkake i tillegg, så det tok lenger tid før sambo kjente det.

Nå ligger morkaken på siden og litt bakover...

Jeg har bakovervendt livmor, og har kjent liv tidlig i begge svangerskap - i uke 15 med førstemann, og vet ikke om jeg tør skrive det, men jeg *tror* jeg kjente i uke 12 nå??

Legen sa til meg at livmora "retter seg ut" når man blir gravid, så det har ingen betydning om man har bakovervendt livmor under graviditet.

Det er visst bare i forhold til å bli gravid bakovervendt livmor kan skape trøbbel, men har ikke hatt noen problemer med min.

Får tidlig mage, kjenner tidlig liv og har ikke hatt noen problemer med hverken svangerskap eller fødsel.

Siden du sier du har litt ekstra kilo kan det jo tenkes at det er nettopp det som gjør det vanskelig å kjenne både livmor og liv, uten at du skal bekymre deg mer over det.

Magen og livet kommer i allefall fremover, lykke til videre i svangerskapet!:)

Er veldig usikker på om det er reelt at bakovervendt livmor kan gjøre det vanskeligere å bli gravid eller ikke, i alle fall ikke hvis man har den "ekstreme" varianten... Legen min sa at heller ikke det å bli gravid vil bli påvirket av å ha bakovervendt livmor. Han hadde rett i det, gravid i 1pp begge ganger...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...