Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på to UL hos to forskjellige jordmor/ lege og begge tror jeg har en jente i magen. Men begge to sa at det er langt fra sikkert, men at det var det de trodde.

Høres ut som om alle er så sikker på hvilket kjønn de får. Jeg skulle så gjerne visst selv, men blir jo så sikker når de sier at det ikke er hundre prosent sikkert...kanskje er det en gutt der- vanskelig å kjøpe klær..har jo lyst til å strikke et lyserosa pledd da....

Hva tror dere? Jente el Gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vår ordinære UL sa jordmora at hun trodde det var en gutt, men at hun ikke kunne si det 100% sikkert.. Vi var også veldig spente, så valgte å ta en 3D i uke 29. Da kunne legen fortelle at det ikke var noen tvil :) Her ventes en gutt!

Vanskelig å si i din situasjon, men jeg hadde nok trodd på jente dersom to forskjellige har gjettet det =)

Men som du tenker.. man vet jo aldri helt sikkert før de kommer ut =)

Skrevet

Var på ul i dag (14+3) JM mente først jente (så tre hvite streker). Men etterpå så hun en tut, OG oppdaga at navlestrengen lå mellom beina hans/hennes - så hun trakk tilbake første gjetting og sa at

1) Det er en jente som er litt hoven nedentil - ELLER

2) det er en gutt..

Så lo hun og sa at NEI, denne vil ikke dele hemmeligheten riktig ennå - så her vet vi ingenting.

Men om to forskjellige jordmødre mener jente, så ville jeg nok trodd på det, ja :-)

Skrevet

Dette er en av grunnene til at vi ikke ønsker å vite kjønn. Det er jo endel som har fått seg en overraskelse når barnet kom! Da er det for det første en mental omstilling, og dessuten er alt man har blått eller rosa...

Jeg tror jeg ville gjort som forrige innlegger, betalt for en privat UL selv senere i svangerskapet. Da er dere i alle fall litt sikrere? Alternativet er jo å kjøpe og strikke kjønnsnøytralt, det går fint det også. :)

Skrevet

hehe, man vet aldri.

Skal sikkert på 3d ul om noen uker, så får vel vite mer sikkert da. Satser jo på at det er en jente da....håper det nå da jeg er litt vant til å tenker på at det er det. Lettere med jentenavn også..

Blir ihvertfall veldig rart til å begynne med hvis det vser seg at det kommer en gutt ut..

Litt skummelt med kjønnsbestemmelse. Noen som har fått vite feil kjønn?

Skrevet

Om du har mulighet for det synes jeg du skal få en ultralyd til så du får vite det sikkert. Kjedelig med rosa pledd om det blir gutt da. I vårt tilfelle var han ekstremt ivrig på å vise hva han var. Skreving og sprelling, og han lå i perfekt posisjon så vi så det med en gang. Heldigvis ville vi vite det, for vi hadde sett det også om vi ikke hadde ønsket å se det. hehe =)

Du sier ikke hvor langt du er på vei, eller om det var ordinær ul, men jeg tror det beste er å få en ny runder for sikkehets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...