Traveltobarnsmor! Skrevet 12. august 2010 #1 Del Skrevet 12. august 2010 Hei Har du hørt noe fra jobben? Eg ringte nav for å sjekke om alt var i orden ang søknad om sykemelding. Selfølgelig manglet det en del A fra legen som var selve plattformen for søknaden. Den sendes elektronisk sa de.Hvordan løste det seg for deg, har du fått sykepenger? Har du meldt deg som arb søker? Er så redd dette gjør at grunnlaget for perm skal kun regnes fra de siste mnd, da jeg ikke er garantert 100 % lønn slik eg hadde de syv første mnd i året. Er det lurest å motta dagpenger og føre inn de timene man jobber som ringevikar???Eller blir perm penger regnet ut fra de syv mnd dersom man ikke har inntekt de to siste? Var en vikar for legen min også pga ferie, så fikk sykemld 16 dager til min lege var tilbake. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142189657-til-miss-snow/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Snow Skrevet 12. august 2010 #2 Del Skrevet 12. august 2010 Hei! Jeg hørte aldri noe fra jobben jeg søkte på. Eller, jeg fikk bare alle papirer i retur i posten to måneder etter intervjuet.. Det som er så latterlig er at denne arbeidsplassen ansatte ufaglærte framfor en gravid, faglært meg, så jeg kunne jo egentlig satt igang skikkelig helvete om jeg hadde orka. Men, plutselig så ordna det seg! Så nå har jeg full jobb nesten fram til permisjonen starter. Rart det der med at del A fra legen skal sendes elektronisk, for jeg fikk sykemelding og leverte den (før jeg måtte ringe og trekke den tilbake), og da sa de ingenting om det. Jeg leverte bare alt i papir. Når det gjelder hva som lønner seg og er lurt, så tør jeg ikke svare. Jeg har ikke så veldig peiling dessverre. Men slik jeg har forstått det, skal foreldrepengegrunnlaget beregnes på en sånn måte at det skal gagne deg på best mulig måte. Har man i seks måneder hatt god inntekt, mens man har hatt et par med ikke så bra, og de seks med god inntekt er det som er "normalinntekt" for ditt yrke, mens de med dårlig inntekt er mindre - da skal de månedene med best inntekt telle mest. Uten at jeg veit heeelt åssen de regner det ut. Jeg tror jeg ville skrevet opp alt av spørsmål, også bedt om å få snakke skikkelig med en på NAV. De tilbyr eneromsprater på NAV-kontoret jeg hører til ihvertfall. Da slipper man å se køen bak seg og bli stressa, og får spurt om alt man lurer på i fred og ro. Si ifra om hva du finner ut da! Jeg skjønner ihvertfall frustrasjonen og bekymringene dine veldig, veldig godt. For det er bare noen dager siden jeg lå våken i timesvis hver natt og bekymra meg for penger. Det er ikke noen god følelse og ikke vite helt hvor landet ligger. Masse, masse lykkeønskninger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142189657-til-miss-snow/#findComment-142189741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traveltobarnsmor! Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 12. august 2010 Så flott at du fikk jobb Eg har ikke hørt noe fra mitt tidligere arb.sted, men en tidligere kollega ( som har blitt inspektør ved annen skole nå) der har tatt kontakt og vil bruke meg som vikar dersom behov. Da er jo muligheten større for at det blir noe jobbing. Drømmen er jo å få et vikariat på noen uker Har ikke søkt andre jobber eg, er bare to mnd eg kan jobbe så eg håper det ordner seg.... Del A fra legen sendes visst alltid automatisk til nav. Del D leverte eg personlig, det var søknad om sykepenger. Men fikk ikke vite det før eg ringte nav i dag.... Dersom eg ikke hadde blitt gravid hadde eg fått vikariat på skolen eg hadde jobbet i halvannet år, så synes godt at perm peng skal regnes utfra det eg ville hatt dersom eg ikke gikk ut i perm. Har du jobb etter permisjon nå? Eller er det vikariat du fikk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142189657-til-miss-snow/#findComment-142190027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Snow Skrevet 12. august 2010 #4 Del Skrevet 12. august 2010 Bare et vikariat, så er uten jobb de siste ukene før permisjonen. Men det kan jo ordne seg det også Permisjonen min går ut akkurat til skolestart neste år, så håper på å kunne få et lengre vikariat eller fast jobb da! Jeg hadde nok hatt et årsvikariat om jeg ikke hadde blitt gravid, og selv om jeg forstår at det er upraktisk med en person som kun kan jobbe to måneder, så blir jeg utrolig irritert når det blir ansatt ufaglærte foran meg. Og spesielt når det bare blir snakka bort hvorfor jeg ikke fikk et jobbtilbud. De veit vel at de har brutt loven og satsa på at jeg ikke orka å gå videre med det. Men det er et par skoler jeg ikke søker jobb på til neste år ihvertfall. Er jeg ikke interessant nå, så får de klare seg uten meg neste år også. Det er virkelig deres tap - for jeg veit at jeg er dyktig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142189657-til-miss-snow/#findComment-142190581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå