Anettemor82 Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Fikk beskjed i barnehagen at de gjerne ville at han skulle ha støvler når han var ute i sandkassen så han ikke ble skitten og våt, Har liksom ikke tenkt på skotøy jeg siden han ikke går enda. Har sånne (hva heter de) slags regntøfler(?). Vanskelig å forklare, men dere skjønner det sikkert. mange som bruker dem til babyer når de er ute. Trodde iallefall at de var gode nok, men de mente det var bedre med skotøy. Noen av dere som har brukt/kjøpt det? Trodde ikke det var så bra for dem å ha sko før de hadde lært å gå. Han reiser seg og kan gå langs bordet og sånn, men ikke gå alene.
Tyren78-09+12 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Hei! Vi kjøpte støvler til vår 11,5 mnd gamle sønn til barnehagestarten denne uka. Han kan heller ikke gå. De i barnehagen her sa også at det var kjempebra at vi hadde støvler og joggesko til de..for disse "posene" ramler av så fort når de kravler rundt. Og hun mente det var bedre støtte og lettere for de å lære/øve seg på å gå med vanlige sko. Men jeg syns det er ekkelt å tre på støvlene..han kan kun ha ett par sokker(el.ulvang-type-ullsokker) i..får ikke i hjemmestrikka sokker(mulig de vi kjøpte var en trang modell altså..) Men vil heller ikke presse foten hans nedi). Så til vinteren/sen høst må vi nok kjøpe noe som er videre/varmere, ala cherox/goretex-sko.
Gjest Kira06 Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Vi har også vanlige gummistøvler til vesla, men må innrømme at de ikke er blitt testet ut enda. Kan det være at du tenker på Stonz? Slike vanntette "poser" du trer over bena? Vet det er mange som bruker dem, og de skal visst være gode og varme. Velg det du føler er best for sønnen din:)
Anettemor82 Skrevet 12. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2010 De ligner på stonz, men er ikke helt lik. Jeg har kjøpt dem på polarn o pyret og reflex. Men er nok som dere sier at de kan falle lett av så jeg får kjøpe støvler hvertfall nå med det første og så får vi se litt hva behovet av andre sko blir. Takk for svar:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Jeg jobber i barnehage og syns støvler er fryktelig upraktisk for de små som ikke går. Har så mye erfaring med at de blir hengende etter i dressen eller gummibuksa. Stakkars de små som skal krabbe med disse på slep. Sønnen min begynner i barnehagen i oktober og jeg skal ikke kjøpe støvler. Har vurdert Stonz ellers har jeg sett på Din Sko at de har noen sko med litt skaft på. De er i skinn, og hvis man innprignerer de, tåler de litt vann.
mamma og my Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Å kjøpe regnvotter med for og reim rundt håndleddet fungerer fint som regnsko for de minste som ikke har lært å gå
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 GENIALT!! mamma og my. Den kjøper jeg:)
Anettemor82 Skrevet 13. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2010 Da jeg snakket med en annen i barnehagen igår sa hun det samme som deg Vinterbarn så jeg fant frem noen regnsko(?) som går opp til knærne på poden. Jeg trodde de var blitt for små siden han brukte dem i vinter, men de gikk de en liten stund iallefall. De var akkurat passelig nå så jeg regner med at når de er for små så går han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå