Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Hvis du aldri har gjort det, eller det er lenge siden, så er det kanskje på tide. Jeg gikk i mange år med feil bh-størrelse på, og vet hvor stor forskjellen er mellom riktig og gal bh. Det finnes mange fine skjema på nettet som hjelper deg å forstå hvordan man skal måle seg, men jeg foretrekker denne kalkulatoren, der du bare skriver inn dine mål. Prøv den, og du kan bli overrasket! Veldig mange tror de har funnet riktig størrelse, men har aldri målt seg. Det er verdt å prøve det! http://www.underverker.no/extra1.php
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Det man gjør for å finne riktig str på bh er å gå i en skikkelig undertøysbutikk og få hjelp til å prøve.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 den bh kalkulatoren er riv ruskende gale. Alle som har lit peiling vet at bher er forskjellige og at man må prøve for å finne riktig størrelse i riktig BH. I følge den kalkulatoren er jeg 95c. I virkeligheten er jeg 80 G
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Joda... men hva er garantien for at de vet hva de snakker om? Jeg ble totalt lurt og feilinformert på triumph, før jeg lærte meg at man skal ta mål. Det er jo faktisk ikke billig med godt undertøy, i alle fall ikke for oss med store bryster, så det er best å være helt sikker. Gå gjerne til en undertøysbutikk, men forlang i såfall at de måler deg, og ikke bare gjetter for deg før du skal prøve bh. Det er jo uansett så mye enklere å bare måle hjemme først, så man vet hva man ser etter. Spesielt for folk som er litt private av seg og ikke liker at fremmede skal se/ta på den halvnakene kroppen sin.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Dårlig kamuflert forsøk på å reklamere for nettbutikken sin da. ha ha
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Ok..den stemmer for meg, men det sier jo bare at den er innstillt riktig til mine mål. Jeg kan jo ikke garantere at den ellers er helt riktig. Men dobbelskjekk gjerne med andre nettsider da. Poenget er at man bør få målt seg, så man ikke gjør seg selv en bjørnetjeneste når man skal ut og handle dyrt undertøy.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Jeg så den var tilhørende en nettbutikk, men det bryr jeg meg ikke om. Prøver faktisk bare å hjelpe her. Driver ikke noen nettbutikk nei. Sitter faktisk hjemme med brukket rygg akkurat nå, og har lært meg hva riktig størrelse har å si for ryggen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 man må gå i butikker og prøve, en bh fra freya har ikke samme passform som en fra andre firmaer og det er forskjell selv mellom bher fra samme firma. har opplevd at en bh i et merke i farge sort passet, men i grønn var samme størrelse for trang.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Den stemmer faktisk! Bloggeren Hilde Christina reklamerer også for akkurat denne testen fordi den er veldig nøyaktig. Det er viktig å måle seg. 75% av jenter i Noreg går med feil størelse på seg, og tror den er riktig.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Ha. Da skal jeg bruke 75A eller 75B..jeg er 70D.....Har en i 65D og en 75C som er passe da. SÅ prøver ALLTID før jeg kjøper, men 90% av gangene er 70D korrekt..Fått det målt hos to undertøyspesialister her jeg bor. I sports-BH har jeg small eller medium, avhengig av merke og fasong. Og siden jeg er i overkant av 180 høy og over 75 kilo, så sier det vel litt om min nokså "snedige" fasong ) Nei, få målt på en butikk, og vær sikker på at hun som måler KAN det...De som målte meg tok tak rundt meg på "målepunkt1" og sa, du er maks 70 rundt, også så de bare på meg og sa D-cup vil jeg tro..Og det stemte...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Oi så mange svar! Poenget er ikke om akkurat den linken var noe god eller ikke, men at det er en god ide å finne ut om man går med feil størrelse på seg, fordi dette har en del å si. Man vet ofte ikke om det, og tror man har riktig størrelse inntil det blir målt skikkelig. Om du gjør det selv, på en butikk, eller lar en venninne gjøre det for deg...eller hvilken tabell som brukes.... det spiller ingen rolle, bare man får gjort det og resultatet blir riktig. Ville jo bare hjelpe.... Neste gang linker jeg ikke opp til noe da.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #12 Skrevet 12. august 2010 Det vi vil frem til er at det er "umulig" og måle selv....Rett og slett. ER ikke de felles svar at man må få "eksperter" til å måle seg da? Da de aller, aller fleste måletabeller IKKE stemmer..... Dra til en "dyr butikk", få hjelp, også lærer de deg hovrdan en BH skal sitte slik at du selv neste gang kan ta utgangspunkt i den størrelsen de fant for så selv justere om du må ha større cup, større omkrets, evt mindre, eller en kombinasjon av begge deler. For BH-størrelsene varierer fra merke til merke, og modell til modell.... Men vet man hvrodan en BH skal KJENNES ut og SE ut på, så finner man sin størrelse til slutt.:Selv om det måtte avvike ENORMT fra det man har fått målt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #13 Skrevet 12. august 2010 Hahahaa!! 115A er visst jeg...sikkert derfor mine bh'er 80/85 D-E. Ja, forskjellige merker fra forskjellige butikker Kalkulatorer funker best dersom en har struttende pupper eller innlegg. ....mine er flate og myke og henger litt, så jeg vil aldri få riktige mål ved å måle cm rundt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #14 Skrevet 12. august 2010 Hva i alle dager? Omkretsen rundt kan jo ikke endre seg. Tar du målbandet fatt finner du jo uansett den riktige omkretsen rundt. Eksempel: 90cm er 90cm, uansett. /0cm er 70cm uansett. Utrolig merkelig at du skulle få 115cm på målbandet hjemme, men alikevel påstå at du er bare 80cm i omkrets. Tror du er en av de som virkelig har behov for å dobbelsjekke andre tabeller og i tillegg få eksperthjelp så det kan synke inn at du faktisk har større omkrets enn du tror.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #15 Skrevet 12. august 2010 En a tror jeg ikke du er, selv om en cupstørelse vil øke i takt med omkretsen. Du har fått med det at man skal ha en bh på seg når man måler seg? Det er veldig viktig det! Om puppene dine er slappe og henger når du har bh på, er dette et meget klart tegn på at du har feil størrelse på deg. Om man har struttepupper eller ikke, er der revnende likegyldig om man måler med bh på slik som det står opplyst at man skal. Jeg synes du skal prøve igjen, så er jeg sikker på at du får bedre resultat.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #16 Skrevet 12. august 2010 Fikk rett bh-størrelse jeg:) Bruker 80B, samme som kalkulatoren sa at jeg bruker..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #17 Skrevet 12. august 2010 Så flott! Da er jo du en av de 25% som faktisk har fått det riktig, og nå kan du føle deg trygg på det også.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #18 Skrevet 12. august 2010 Hehe, bruker alltid 80B uansett, så det var jo greit at jeg ikke var helt på bærtur:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #19 Skrevet 12. august 2010 Denne BH kalkulatoren stemmer hvertfall ikke her! Den tar jo riv ruskene feil! I følge den er jeg en 75B, syns jeg ser jeg klarer å presse meg inn i en 75B ja! Jeg bruker trossalt 80/85C, og må snart oppgradere til en D-cup pga at brystene vokser igjen :-O
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #20 Skrevet 12. august 2010 Hvordan kan den påstå at du er 75cm? Det er jo tross alt du selv som holder målbandet. Da er det jo målbandet som er feil da... for er du 75cm så er du 75cm...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #21 Skrevet 12. august 2010 Uansett om det er målebåndet som er feil, så er det jo rart at en kalkulator påstår hun er en B-cupp, når hun snart er oppe i en D-cupp o.O
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #22 Skrevet 12. august 2010 Jepp. Det er rart det. Men målet rundt skal jo uansett stemme. Først når hun får det riktig kan hun finne ut størrelsen. Kanskje har hun målt på feil sted og derfor blir hele resultatet feil. Derfor anbefales det jo dobbelsjekk.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #23 Skrevet 12. august 2010 Stilig, gleder meg til å presse meg inn i en 80A, med tanke på at jeg bruker 80D/80E (kommer ann på merket) Tror nok jeg gjør som er best jeg, gå til en H&M butikk og spør etter den som kan mest om undertøyet, når jeg gjorde det, ble jeg målt av henne, så fant hun BHer som skulle passe i forhold til målene, de passet perfekt
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #24 Skrevet 12. august 2010 Den funket på meg og jeg er målt i spesialbutikk tidligere. Morsomt at den er riktig for noen og så feil for andre. Men poenget er jo at man ikke skal gå med feil størrelse bare fordi man ikke vet bedre, men få seg målt.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #25 Skrevet 12. august 2010 115 A = 85 D/E her. Målene ble gjort MED bh på, men bh med ikke optimal passform. Målte til brudekjolen (målebåndet var helt inntil.) Men sånn har det alltid vært. Jeg har litt flesk på kroppen, og har dere helt ærlig prøvd bg som kun ligger utenpå huden? Som en 115 ville gjort? Den henger ikke LITT på plass engang. Bare sklir opp. Dessuten, bh'er strekker seg etter bruk. Så jeg kjøper bh som passer akkurat på ytterste hakket. I dag har jeg faktisk en 80 E på meg. Likevel måler jeg over meteren rundt brystet. (robust bygning.) Omkretsen øker jo med cup-størrelsen. En 70 A er jo mye mindre i omkrets enn en 70 D f.eks. Kroppen min er bare sånn, uansett hva dere sier. Jeg har blitt målt og vært på spesialforretning, og ble servert en 85 E..så dere kan påstå så mye dere vil at jeg har trødd meg oppi for liten bh. Kan til nøøøds bruke 90 i omkrets... Alt over det bare sklir opp, og jeg har puppa nede på magen, og bh'en i nakken. 112 cm rundt MED BH PÅ. 119 over puppene MED BH PÅ. 85 D/E Face the facts!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå