Gå til innhold

Dere som har flere barn, kom magen fortere 2. gangen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg har vært gravid to ganger. Første gang tror jeg magen kom omtrent som du beskriver, rundt uke 17. Andre gangen kom magen veldig fort og allerede i uke 12 var det veldig synlig for andre at jeg var gravid. Selv så jeg det enda tidligere.

Jeg fikk mye fortere mage med førstemann, faktisk! Hadde skikkelig typisk jente-mage, som startet på ryggen!! Hehe, det er sant - jeg fikk strekkmerker på hele korsryggen..

Ble tidlig oppblåst også, fikk ikke på meg noen bukser fra uker 8.. Mest pga at det var så ømt, tror jeg.

Nå er jeg i uke 8 igjen, og har god plass i buksene mine og er ikke øm. Ser jeg kan være litt oppblåst mot kvelden, men på morgenen så er magen flat :)

Så jeg fikk raskt mage første gang, men ble ikke veldig stor. Denne gangen ønsker jeg meg en skikkelig struttende, stor mage <3

(Minn meg på at jeg ønsket det da, når jeg er høygravid og drittlei :P)

Første fikk jeg mage ca uke 12 men hadde da litt mage fra før. Med andre fikk jeg mage fra uke 8 og klarte ikke å få på meg buksene mine. Nå er jeg i uke 9 og har fått bra med mage. Var forresten på ul i går (pga magesmerter) og gynokologen syntes livmora mi var veldig stor til å være i uke 9 og forsto godt at det var ubehagelig å ha på buksene, Ungen tilsvarte uke 9 så er ikke kommet lengere. Så det varierer fra persom til persjon om hvor stor magen er. Min er iallefall stor i uke 9 ;-)

Dette er mitt andre svangerskap. På samme tidspunkt med nr 1 hadde jeg allerede kjøpt min første svangerskapsbukse. Nå får jeg enda på meg mine riktig så tighte bukser. Må til og med bruke belte på et par:)

Annonse

Første gang var det ingen som skjønte noe før etter jeg hadde vært på UL så tipper magen kom rundt uke 20, så det jo selv før det men kjøpte ikke gravidebukser før i 7.mnd så ble aldri særlig stor :)

Nå er jeg hele 4+3 og i perioder hvor jeg føler meg oppblåst så føler jeg at det er synlig allerede :P

Tror dette er veldig individuelt:) Jeg hadde ikke mage før jeg var 6mnd på vei med første mann. Men med andre mann kunne jeg like gjerne fortelle det da jeg var ti uker på vei, klarte ikke å skjule det lenger. Nå er jeg gravid for tredje gang og er åtte uker på vei, og jeg ser det bærer samme veien denne gangen som sist. Merker at det har skjedd mye med magen særlig de to siste ukene.

Det skal vel sies at jeg kanskje har igjen noe ekstra tillegg etter forrige svangerskap denne gangen... men det begynner å bli ubehagelig å ha på trange bukser, sverger til behagelige klær nå :)

Men en ting er sikkert jenter, og det er at mage str er ikke et barometer for hvor store barn man får nødvendigvis får. Stor mage er ikke dermed sagt likt stort barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...