EllaMaria Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Jeg har nettopp flyttet fra Oslo til Drøbak, og hadde opprinnelig fødeplass på Asker og Bærum sykehus. Jeg hadde først søkt på ABC-klinikken for å føde i vann, men kom ikke inn. Jeg fortalte det til jordmoren her i Drøbak, og hun sa at hun kunne flytte meg over til Fredrikstad sykehus, der jeg kan føde i vann. Dette er jo også nærmere enn Asker og Bærum, så jeg tenkte at dette var en god idé og takket ja til overflytting. Men nå har jeg fått litt skrekken, fordi jeg har lest en del på nettet om andre som har dårlige erfaringer med Fredrikstad sykehus. Er det noen som har noen erfaringer derfra? Jordmoren min her har selv jobbet der i flere år og sier at det er bra, men jeg har blitt veldig usikker...
Lykkemin Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 lå en periode an til å havne der selv, men fikk plass på Ahus som er mye nærmere meg, men jeg har en kollega som er forsker og har mange samtaler med kvinner som har risikofødsler, opplever dødfødsler eller krybbedød.. hun sier at de hun har vært i kontakt med som har født i Fredrikstad skryter veldig om at de er flinke og har følt seg veldig godt ivare tatt. det er ikke alle sykehus som er like flinke til å ivareta slike ting så om de er flinke på det så tror jeg nok du skal føle deg trygg masse lykke til
¨Signatur(nick)¨ Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jeg fødte der sist, og skal føde der denne gangen også.. Jeg har bare gode ting å si derfra! Var kjempefornøyd med alt.. Hvis man leter finner man nok dritt om alle sykehus tror jeg. Veldig mange er også glad i å lage ekstra dramatikk... Du er nok like trygg der som andre steder.
jkristin81 Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Jeg har født på Fredrikstad sykehus, min søster har det og mange andre jeg kjenner. Har ikke hørt annet enn skryt fra noen av dem. Fødeavdelingen der fikk mye kritikk for en del år siden, men ble etter det delt i tre avdelinger, oppgradert og går nå for å være veldig bra. Tror de er veldig oppdatert og flinke der. Ikke tro på alt du leser for sykehusene har sjelden mulighet til å kommentere og forsvare seg pga taushetsplikt osv. så det er en side av saken man hører! Min erfaring er at det stort sett er veldig kompetente og flinke mennesker man møter, og skulle du treffe på en jordmor du ikke føler deg trygg på så ber du om å få en annen. Det er din fulle rett!
EllaMaria Skrevet 12. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2010 Tusen takk for beroligende svar, det var godt å høre! :-) Jeg har jo hørt både positive og negative ting om de fleste sykehus i Oslo og omegn, så da velger jeg å tro at jeg blir godt ivaretatt på Fredrikstad sykehus. :-)
Evigheten Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Henger meg på her jeg også. Jeg skal føde på Fredrikstad selv, og har ingen betenkeligheter med det! Alle jeg kjenner som har født, har født på Fredrikstad, og alle har hatt bare gode opplevelser med det
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Jeg fødte på Fredrikstad i begynnelsen av januar 2009, og det var en flott opplevelse! Akkurat da var den ABC-avd stengt, men jeg fikk ligge i badekar og duppe på den vanlige avdelingen. Etter fødselen fikk jeg og mannen eget rom med 2 senger, og delte bad med 1 annen person. Det er noe lytt mellom rommene, så ta gjerne med øreplugger. Ellers ingen innvedinger. Var nyforelska i både babyen og alle de flotte menneskene som jobbet der, og syntes det var SÅ trist (og selvfølgelig skummelt som førstegangs, hehe) å skulle reise hjem, og vite at jeg aldri skulle treffe disse fantasktiske menneskene igjen. Pga. flytting føder jeg nok i Oslo neste gang.
mamma til 3:) Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Fødte i Fredrikstad for 3 år siden og kan ikke anna enn å skryte av de:D Så ville ikke bekymre meg for det nei!
Ella78 m/ A&M Skrevet 12. august 2010 #9 Skrevet 12. august 2010 Fødte i Fredrikstad for to år siden, og var veldig fornøyd med personalet og avdelingen. Fikk enerom hele tiden mens jeg var der også, så det var jo supert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå