Gå til innhold

Novemberbaby - noen som kan anbefale vogn?

Anbefalte innlegg

Trenger en vogn som ikke er så liten da vi må ha pose oppi og der vi kan bruke liggedelen igjerne de første 6 mndr.

Ikke kombi da vi hadde det sist å måtte bytte ut da småen var 4 mndr og dette var på sommeren:s

Fortsetter under...

De fleste vognene kan du bruke så lenge, særlig når det er på vinteren du bruker pose. Innen babyen er 6 md så er det vår og du bruker ikke pose.

Jeg vil anbefale en duovogn med stor bag.

Simo og Emmaljunga duo edge har bager på 84 cm.

TFK, Easywalkers bager er på 80 cm.

MB, teutonia, Brio (mulig de også har større) er på ca 75 cm.

Sist hadde jeg en Teutonia til juligutt, han var en kraftig plugg på 9 kg da han var 6 md og da byttet vi til sportsvogndelen, han ville uansett opp å se.

Denne gangen har vi en Easywalker til novemberbaby- regner med at den holder til sommeren uten problemer. Vinterposen er vi vel ferdig med i mars april og da er babyen 5 md så er det skinn i bunnen og dyne etterpå.

Lykke til med valg.

Petrine, jeg svarte deg vel egentlig på tråden du startet.

Vår gutt blir to år og 4 md når babyen kommer, så jeg har ikke erfaring med hvordan det er med søsken som henger rundt. Men min erfaring generelt er at det skal mye til før den tipper.

Hadde du tenkt deg EW sky og bare sportsdelen? eller misforsto jeg den forrige tråden din?

Jeg ville nok valgt separat bag, særlig fordi den lille babyen blir liggende vekk fra deg og det i kalde høst og vinterdager.

Mange billige bager å få kjøpt brukt på finn hvertfall.

Jeg fikk datteren min i november i fjor, og har en Simo kombivogn. Brukte voksipose oppi, og det gikk veldig bra. Hun lå vognbagen til hun var 6-7 mnd. Den er jo tung, spesielt med bagen oppi, men det var utrolig mye snø i vinter, og da var den vogna super. Den har store lufthjul. Den er stabil og det er god plass til poser og div. under vogna også. Er veldig fornøyd med den.

Annonse

vi kjøpte simo kombi og er kjempe fornøyde med den! var supert men den løse bagen oppi, enkelt å ta ut om vi var på besøk og vi ikke kunne ta inn vogna pluss vi har brukt den løse bagen masse til hyttetur etc første halvår. (gutten er født i november) hadd jeg kjøpt på nytt hadde jeg kanskje gått for brio da den er lettere..

Vi har en EW SKY, og båe jeg og mannen min er veldig fornøyd med den! Madrassen i bagen er kjempestor og tykk, og sportsdelen er lun og god. + at den også tar liten plass når den er slått sammen, og har større forhjul enn f.eks TFK som mine venninner har sagt at er litt problematisk på vinteren. Synes vår EW er stødig, og har aldri opplevd at den er vinglete :) Lett å få tak i ekstra deler og man kan til og med kjøpe ny sittedel i annen farge! :)

Anbefaler simo. Som flere andre skriver ville jeg også valgt kombi da det er ypperlig å kunne ta med bagen lett inn og ut, særlig om vinteren når det er kaldt. Simo sin bag er lang, så størrelsen bør ikke bli noe problem. Vi trengte aldri pose i vår, men fant ut at dt ble varmt nok med skinn, dundyne, ullklær og ulltepper. Kjenner fler som har valgt det samme. Men ser jo her inne at flere sier de har hatt plass nok til posen oppi vogna. Vi brukte vår bag frem til 6-7 mnd. (Stor jente.) Ei venninne brukte den frem til ca 9.mnd. Det ville nok ikke jenta mi godtatt. Hun var klar for å se verden. Men det er altså ikke plassen det står på. Simo er forøvrig ypperlig på vinterføre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...