Fru HottenTott♥♥ Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Frøkna her i heimen er 9.5 mnd, og har de siste mnd sover rundt ca 12 timer.. Men nå har hun begynt å våkne ved 04 tiden, og igjen ved 5.30 tiden. Også våkner hun 6.30 da med bleia full av bæsj.. I går natt hadde hun bæsja i bleie kl 0400.. Hvorfor har hun begynt å våkne igjen nå? Noe jeg kan gjøre for å få henne til å sove hele natta igjen?
Gjest Kira06 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Jeg tror alt går i perioder og faser når det kommer til disse små. Her i huset kan alt skje, for å si det sånn:) Allerede ved 12 uker sov hun natten igjennom, men det varte dessverre bare noen uker. Så kom en periode med oppvåkning annenhver time, før igjen det ble tre til fire timer mellom hver gang. De siste mnd har hun heldigvis sovet rundt, men den siste uken har hun plutselig begynt å våkne kl 23 og er LYS våken. Før så sov hun også alltid til akkurat 0635, men nå starter gjerne dagen rundt kl 05. Ikke lett å forstå seg på disse små akkurat. Og hva er det med denne bæsjingen tidlig på morgenen? Så hver gang vi har perioder hvor hun sover som hun skal, så krysser jeg fingrene for at de varer lenge:)
gravid-81 Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Akkurat sånn her og.. Gutten min er 8 1/2 mnd og har egentlig sovet godt helt siden han ble født, begynnte tidlig å sove hele natta- så vi ble no litt bortskjemt... Plutselig for ca 1 1/2 mnd siden begynnte hanå tulle (det kom riktignok tenner i samme slengen- men nå er tennene oppe) plutselig vil han ha mat både en og to ganger i løpet av natta og nekter å roe seg uten puppen og vil gjerne opp i 5-halv 6 tiden- noe jeg absolutt ikke er enig i!! Håper det bare er en periode og at det går over av seg selv- trodde egentlig han hadde avvent seg selv med nattamming- men neida...
Formerly known as Tina Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Barn sover ofte litt dårlig i perioder der de lærer noe. Natta blir brukt til å bearbeide informasjon. legg merke til om det er noe spesielt hun øver på om dagen eller om det er noe hun plutselig kan eller slikt. Det er veldig vanlig:-)
to tette:) Skrevet 13. august 2010 #5 Skrevet 13. august 2010 tuppa vår på 8,5 mnd har også begynnt å vokne opptil flere ganger på natta og gir seg ikke før hun har fått melk. hun har sovet hele nettene siden hun var født og vi måtte faktisk ha på vekkerklokke for å få i henne mat om natten den første tiden. så dette er fryktelig uvant! men hun er nå begynnt å reise seg opp ved sofaen og er veldi gira på å gå osv. tror også at det er noen tenner på gang. så krysser fingrene for at det bare er mye som skjer for henne for tiden og at det er det som forstyrrer søvnen, så jeg snart får sove hele natta igjen ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå