Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Min lille gutt på 2,5 mnd har ikke hatt avføring på 15 dager nå Jeg er veldig bekymret. Han virker ikke veldig plaget med magen, men han presser endel innimellom og det kommer mye luft. Noen ganger lukter det veldig og vi tror at han snart kommer til å ha avføring...men nei :/ De siste par ukene har han nesten bare fått mm gjennom hele dagen i motsetning til tidligere da han fikk mme som kveldsmåltid og måltid når vi var på farten. Nå når han har begynt å sove hele natten har vi kuttet mme og gir det kun når vi er på tur. Prøver så godt jeg kan å kun holde han til mm og de sier jo at barn som får mm ikke blir forstoppet.. hvor blir det så av dette som skal ut? Jeg ammer ikke pga han ikke klarte å ta tak på brystet, men pumper og gir på flaske. Det hender at han får et måltid som ligger på 300 ml ila dagen og det er jo ganske mye, men han har jo sine økeperioder han også. Bleiene er godt våte flere ganger om dagen. Hvorfor kommer det ikke noe avføring? Noen fler som har samme problem? Hva gjør dere? Når han får mme gir jeg malt i blandingen... Takk for svar:)
Kengurine Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Når de er så små er det vanlig at det er skjelden mellom avføring. Men at det kommer en super-splæsj med jevne mellomrom. Min kom med skikkelig doser hver 10-15-20 dag når han kun fikk mm. Så lenge han ikke virker spes plager, så hadde jeg tatt det med ro. Det blir nok av bæsjebleier å skifte når de får vanlig mat
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 12. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2010 oi så sjelden ja:) Godt å lese at det ikke er unormalt.. er jo vant til at det kommer 1 gang pr uke, og forrige gang kom det 2 ganger på en uke og nå plutselig ingenting på over 2 uker. Har lest noen steder at det er vanlig at det går 14 dager mellom, så da ble jeg litt bekymret da vi rundet 15 dager. Håper det kommer noe snart.. Hehe.. ja har hørt det blir en del bæsjebleier når de begynner med fast føde så kan vel kanskje bare "nyte" at det ikke er så mange av dem nå..
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Min gutt får hovedsaklig mm, men han får 135 ml mme på flaske i tillegg til pupp på kvelden.. I den flasken får han alltid litt malt.. Om det har noen virkning er jeg usikker på, av og til tror jeg at det ikke spiller noen rolle for avføringa om han får malt eller ikke.. Gutten vår er 3 mnd og har siden han var 8 uker hatt avføring hver 7 dag, (2 ganger har det gått 9 dager mellom).. Han skriker ikke og det virker ikke som han har vondt når det kommer ut, men han tar skikkelig i.. Så jeg tror ikke han er forstoppet.. Og når han først har avføring kommer det i lange baner! Blir ihvertfall 3-4 fulle bleier.. Men jeg skal høre med hs neste uke på 3 mnd kontroll, for jeg synes ikke det er kjekt å gå å vente på at gutten vår skal bæsje
Daydreamer 81 Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Alt dette høres veldig normalt ut. Både ofte og sjeldent er normalt...Vi hadde en periode hvor det gikk 14-16 dager mellom hver bæsjebleie..nå ligger det på ca 1.gang hver 7-10 dager og synes det er SUPERT! Jeg fullammer og er ikke bekymret for forstoppelse. :-)
stearin Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Datteren min bæsjer regelmessig en gang i uka eller mindre, kan fortelle hva jeg gjør for å få ut avføringen og lufta: - Malt i hver flaske med mme (3-4 flasker på ca 80 ml dagen) - Massere magen hennes ved å sykle med føttene, sette opp føttene så det blir som om sitter på huk eller skyve opp beinan mot magen, holde litt, og slippe igjen. Gjøre det noen ganger - Når det er gått så lang tid som hos babyen din vil jeg anbefale å måle tempen, dette stimulerer - Og når det er gått så lang tid kan du også dra til hs og få satt inn klyster eller hva det heter. Datteren min måtte få det en gang det hadde gått over 10 dager siden avføring. Dette er ikke noe fælt, settes inn med en megatynn sonde der bak. Kan det være at han får for lite mat? Om de ikke får nok mat så har dem ikke avføring ofte, selv om han har mange våte bleier. Sjekk om han går nok opp i vekt også. Og så ville jeg byttet mme merke, se om det er noe med det. Alt dette har jeg lært på sykehuset mens jeg var der med min datter i to mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå