~ Kali ~ Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Fikk TR på besøk på fredag, og før idag såg det ut som jeg var ferdig med mensen for denne gang. VELDIG lite blod idag tidlig og resten av dagen var det ingenting. Nå har jeg jeggu begynt å blø igjen, og nå har jeg smerter nede med livmoren også.. Vel, ikke akkurat smerter, stikker vel mest. Kjenner det ikke når jeg sitter eller ligger, men når jeg sto i stad kjente jeg det ganske så godt. Er ikke menssmerter, for da hadde jeg nok ligget i fosterstilling nå. Noen ideer om hva dette kan være eller hva som forårsaker dette? Noen som har opplevd det samme?
Gjest Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Det var merkelig.. Jeg har ikke vært borti lignende. Jeg opplever bare at mensen har blitt kortere etter at jeg sluttet på pillen. Fikk mensen forrige torsdag og var ferdig på mandag. Noen har jo mensen fordi om de er gravide, har du fått testene du bestilte da? Kan jo bare ta en test for å sjekke? Jeg har dessverre ingen kloke ord å komme med:)
Dukkehuset Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Jeg har alltid hatt kraftige mensensmerter. Men når jeg har gått på pillen er de jo betraktelig mindre. Har sluttet på pillen før av diverse grunner, og aldri fått tilbake de kraftige mensensmertene. Det kan jo være mulig at mensensmertene ikke er så ille lenger som de en gang var?
Maibaby:) Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 heihei, hardet ikke helt på samme måte, men har også fått mindre menssmerter nå etter jeg sluttet på pillen og etter sa i juli, vanligvis propper jeg meg på paracet, men denne gang har jeg kun tatt en gang.... mensen min og er blitt kortere ser det ut som, vanlig blødning i to dager, og så er det lite som har kommet.... hadde bare en vanlig mens før jeg ble gravid og så mistet, og nå har jeg den første vanlige mens etter at jeg mistet.... er så frustrerende å ikke vite hva som er normalt, og hva som kan skyldes sa-en... menmen er jo i utgangspunktet en fordel å ha mindre smerter og kortere mens da håper jeg snart finner ut av syklusen min og!!!!
~ Kali ~ Skrevet 12. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2010 Jeg har igrunn aldri hatt menssmerter, med eller uten pillen. Når jeg gikk på pillen hadde jeg mens i 2-3 dager, nå er jeg på min sjette dag. Har aldri hatt noe opphold midt i en menstruasjon heller. Jeg blør 2-3 dager i strekk også er det borte. Men her har ikke det skjedd. Har hatt opphold to ganger nå, og forstår ingenting. Dette er min tredje mens etter jeg sluttet på pillen så den burde være på vei til å bli normal nå. Jordmoren sa at jeg hadde kommet inn i normal syklus, men dette er ikke normalt for meg. Har aldri hatt stikninger i livmoren heller. Jeg tok test på IKM dagen, dvs torsdag 5.8. den var negativ. Har egentlig ingen grunn til å tro jeg er gravid.. huff å huff..
Dukkehuset Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jeg pleide å ha mensen i 5-6-7 dager før jeg begynte på pillen. Etter at jeg begynte ble den kortet ned til 2-3-4 dager. Du har jo egentlig ikke mensen når du går på pillen, det er jo bare en mellombruddsblødning. Det kan ta et par måneder før mensen er slik den var før, eller kanskje den ikke kommer tilbake akkurat lik som før.. Du kan jo teste deg igjen, med tanke på at noen produserer hcg seint. Jeg sluttet på pillen for litt over en uke siden, nå har jeg sluttet å blø, men jeg hadde et opphold på to dager midt. Men dette er normalt for meg... Stikninger i livmoren får jeg alltid rundt eggløsning og mens, har hørt at det også kan være eggstokkstrekk. Får det av og til ellers når jeg nyser også, skal visst være helt normalt det og.. Prøv ikke å tenk så mye på det... Så går det seg nok til etterhvert...
Dukkehuset Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Jeg pleide å ha mensen i 5-6-7 dager før jeg begynte på pillen. Etter at jeg begynte ble den kortet ned til 2-3-4 dager. Du har jo egentlig ikke mensen når du går på pillen, det er jo bare en mellombruddsblødning. Det kan ta et par måneder før mensen er slik den var før, eller kanskje den ikke kommer tilbake akkurat lik som før.. Du kan jo teste deg igjen, med tanke på at noen produserer hcg seint. Jeg sluttet på pillen for litt over en uke siden, nå har jeg sluttet å blø, men jeg hadde et opphold på to dager midt. Men dette er normalt for meg... Stikninger i livmoren får jeg alltid rundt eggløsning og mens, har hørt at det også kan være eggstokkstrekk. Får det av og til ellers når jeg nyser også, skal visst være helt normalt det og.. Prøv ikke å tenk så mye på det... Så går det seg nok til etterhvert...
~ Kali ~ Skrevet 12. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2010 Før pillen hadde jeg ville mens i 4-5 dager, når jeg gikk på pillen hadde jeg mellom 2-4 dager, varierte litt. Fikk blødning rett etter jeg sluttet på pillen i juni og fikk igjen 5 uker senere, dette var en merkelig blødning, men jordmoren sa det kunne være at kroppen min kvittet seg med pillerester og at det var grunnen. Og hun mente også at jeg nå hadde kommet inn i normal syklus siden det gikk 28 dager fra den blødningen til denne. Men jeg har hatt opphold i to dager til sammen. Først etter et par dager, så begynte jeg å blø igjen, og igår hadde jeg opphold hele dagen, ikke en dråpe blod før utpå natten. Da ble jeg rett og slett oppgitt, for dette har aldri skjedd før. Og jeg har aldri hatt menssmerter eller stikninger i livmoren før heller. Merker som regel veldig lite til mensen, eller ingenting. Føler meg igrunn heldig som ikke får smerter eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå