Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #1 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg ble ferdig på skolen nå i juni, gikk frisørlinja. Er nå 21 år. Fikk min første da jeg var 17. Nå har jeg lyst på nr 2 for jeg vil ikke ha så stor aldersforskjell på ungene mine. Men jeg har ikke noen sikker jobb. Jeg jobber noen dager i uken som ryddehjelp på frisørsalongen til min søster. Hun og medeieren vurderer å ta meg inn som lærling, og jeg har derfor en slags prøveperiode der nå for de vil se hvordan jeg fungerer sammen med de. De er veldig skeptisk på å ta imot lærlinger pga mye dårlig erfaring med tidligere lærlinger, og det er jo denne salongen jeg vil jobbe på i utgangspunktet. Men ønsket om en ny baby er mye større. Hvis jeg blir gravid er jeg redd de ikke vil ha meg der frem til jeg går ut i permisjon og jeg er da uten noe inntekt bortsett fra barnetrygd og barnebidrag(er ikke sammen med barnefar til ungen jeg har fra før). Noen som vet hva jeg har rett på i forbindelse med nytt svangerskap og permisjon etterpå? Samboeren min går fortsatt på skole, så vi har ikke akkurat så stor inntekt, men vi ønsker begge en liten baby. Han blir forhåpentligvis lærling til sommeren igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142188814-lyst-p%C3%A5-baby-nr-2-men-har-ikke-fast-jobb/
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg har å kjempelyst på barn nr. 2 . Jeg har en på 2 år fra før og ny samboer (vært sammen 13 mnd.) Har heller ikke fast jobb,men jobber ganske mye som vikar og har dagpenger i bakhånd..(samboer går på aap) så vi vurderer å bli prøvere i oktober Syns tiden er inne siden jeg er 28 å han er 40.. Håper å få meg jobb før den tid da...søker og søker.. Kan ikke gi deg noe fasitsvar,men om du ikke får en slags stilling på den salongen eller en annen jobb ville jeg ha venta til sommeren når din samboer får seg jobb.. blir strammere økonomi med 2 barn og dere er jo unge og har god tid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142188814-lyst-p%C3%A5-baby-nr-2-men-har-ikke-fast-jobb/#findComment-142195613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå