zombi Skrevet 12. august 2010 #1 Skrevet 12. august 2010 Ser det er mye snakkomhalbrann og hva somer bra/ikke bra... Jeg var for 4 mnd sidenpåapoteket,fortalte at jeg var gravid,og siden det er 6 år siden sist,regnet jeg med at det var kommet noe nytt på markedet, og spurte hva jeg daburde ta... De ga meg da pepciduo.. forleden dag,sendte jeg mannen min for åkjøpe flere tabeletter, og han kom da hjem med Link, og han fortalte at de på apoteket sa at man ikke skulle bruke pepciduo under graviditet.. Ja, jeg skulle selvsagt ha sjekket på pakken selv, men gjorde ikke det.... De på apoteket fortalte at det i hovedsak var de samme stoffene i Link som i pepciduo, men at pepciduo bare skulle brukes i samråd medlege... Link funker ikke for meg.. det endte med to grusomme dager da jeg forsøkte å bruke dette... endte medoppkast og kvalme... Fikk mannen til å kjøpe pepciduo igjen,og tar en før jeg legger meg. Skal til kontroll hos lege og skal forhøre meg om hva som er greiene med at man ikke kan ta pepciduo.. Men kanskje noen her som allerede vet svaret? Det ligger ikke noe pakningsvedlegg i pakken :/
Monique8 Skrevet 12. august 2010 #2 Skrevet 12. august 2010 Jeg vet ikke hva leger sier om det, men her er hva som står om det i felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/
Monique8 Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 hmmm den ville visst ikke linke til pakningsvedlegget, men er bare til å søke på pepcidduo så kommer det opp
VIL ha nr.2! Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 prøv "love hearts" godteriet du ; ) d er helt genialt...for meg ihvertfall. Eller mandler : )
Sili84 Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Har slitt med kronisk halsbrann i to år og har forhørt meg mye om tabletter og styr. Spesielt etter jeg ble gravid for valgene ble så minimale. Jeg må nå gå på reseptbelagte medisiner selv om jeg er gravid for å kunne leve med det. I bunn og grunn er det gaviscon og link man trygt kan bruke under en graviditet. Dette er pga de andre typene som pepciduo o.l ikke er blitt forsket NOK på til å vite om det kan være skadelig for barnet. Pepciduo har jeg også brukt og tror nok legen din vil gi deg grønt lys til å fortsette med hvis halsbrannen er så plagsom for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå