Gå til innhold

Dere som venter høstbarn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere kjøpt av varme klær??

Har selv fått tak i litt ull-undetøy, men... Jeg lurer liksom på hva jeg trenger av yttertøy de første 3-4 mnd? Syns det er vanskelig å finne varme klær nede i 50-56 str, men det er kanskje en grunn til det? Eller hvor finner dere det?? Vil jo ikke at lillepjokken skal fryse når han endelig melder sin ankomst. (=

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mest av varme klær fra str 62 og oppover. Har termin i slutten av oktober og førstemann kom også i oktober, så jeg bruker kun de gamle babyklærne. Vil vel si at jeg kanskje ikke var så mye ute og trillet de første ukene. Men NOE i 56 har jeg jo, men det er ikke så mye. Bare noen litt tykkere gensere, og noe ull. Også har jeg voksipose som er gørrvarm, så for mye vinterdress osv nedi der er ikke nødvendig før det blir skikkelig kaldt. Ullundertøy er nok viktigst :)

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn i januar og har erfart at det er bedre å ha flere lag enn noen skikkelig tykke! De blir fort varme i butikker osv og da er det fint å ha litt å ta av! Det du trenger er litt ull til de kalde dagene også en dress til å ha utenpå! Ellers så trenger du ikke så mye mer! Legg et saueskinn nederst i vogna slik at barnet ligger på det også bruker du ulike ting over helt avhengig av hvor kaldt det er! De er ofte for varme enn for kalde! Husk det er lukt og godti vogna og trekker ikke som det gjør for deg!

Skrevet

Takk for svar! (= Syns rett og slett det er litt vanskelig jeg.. Men, hvor finner dere de kjukke dressene? Finner ingen jeg. KUN i str 62.. Kjøpte en Baby Snuggle i går, og den bøøør være varm nok, og kanskje FOR varm. (=

Skrevet

Høst klærne har nok ikke kommet enda. men husk nå på at babyen har både dyne og skikkert pledd over seg nedi vogna. Og har dere skinn i tillegg blir det ganske så godt og varmt. Prøv dere frem heller med litt ullundertøy, ull regulerer varmen og er supert å bruke..

Bomull blir bare varmt og klamt :-)

Skrevet

Har ei veldig strikkeglad svigermor, som har strikket flere ullsett med bukse og jakke. Til å begynne med, regner jeg med det holder med bare ulltøyet nedi posen, etterhvert har jeg på vinterdress utenpå ulltøyet, når det blir minusgrader. Har vinterdress i str. 68 og 74, de fungerte veldig fint med storesøster. Kjøpte dem på Lindex og Cubus, de har sikkert ikke kommet i butikkene enda, må vel vente litt lenger ut på høsten tenker jeg.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg..er førstegangs selv med termin i Oktober og synest dette har vært helt stress. ;)

Men har landet på ullundertøy og strømper,samt at jeg har kjøpt en "heldress" i ullfleecee.

Min tanke var at i vognen så bruker jeg saueskinn nederst,easy grow pose over der og putter ungen oppi med ull. Har tenkt å følge" lag på lag" teorien her. ;) Bedre å kunne kle av litt å litt enn alt på en gang.

Må prøve meg litt frem om hva som føles riktig.

Heldressen var mer tenkt som "kjøredress" o.l.

Har fått inn litt dresser og likt på Cubus så jeg igår iallefall.. Og kommer nok mer. Jeg venter på at pysjer med fot skal komme jeg. ;)

Skrevet

Hei!

Vet di selger fine myke dresser fra str 50 på lindex,h&m og cubus:)

Har selv arvet 3 stk av søsteren min i str 50-56 som var kjøpt for 1,5 år siden..Di er veldig grei å bruke når man skal inn og ut av bil..Når babyen ligger i vogna er d nokk me undertøy og strikka ullklær i skinnpose som er veldig varm og god,trenger ikke dress over...d blir for varmt,bor selv på en plass hvor det er veldi kaldt om vintern.Har et barn fra før som er født i okt,så d er hva jeg har erfart:)...du finner deg sikkert en go dress,men som di andre sier så er di sikkert ikke kommet i butikkene enda:)

Skrevet

Har også termin i oktober.. Har kjøpt en kjempegod ulldress på Nøstebarn som jeg tenkte å bruke etterhvert. Har også ordnet med ullbodyer og voksipose, så blir lag på lag her også, så får man heller ta av etterhvert om nødvendig :)

Skrevet

Jeg venter en oktoberbaby, og har ikke kjøpt inn noe yttertøy enda. Har litt fra førstemann, men det er nok litt stort i starten. Har tenkt å kanskje skaffe en ullflecejakke eller noe sånt i str 50-56 (og lue, så klart), men vinterdress tror jeg at jeg venter med til jeg ser behovet og evt hvilken størrelse jeg trenger da. Når babyene er så små ligger de stille i vogna, og man kan evt regulere med tepper. Om man har tenkt å bære mye kan det kanskje være greit å ha dress med en gang (men også dette ser jeg litt an).

Skrevet

Jeg har termin i begynnelsen av september og tenker at jeg venter litt med å kjøpe ulldress ol.

For det første vet jeg jo ikke hvor varmt det er utover høsten. Kan være vinteren lar vente på seg og klærne blir for små innen man får brukt dem, og for det andre vet jeg jo ikke hvor stor babyen blir. 45 eller 55 cm liksom;)

Butikkene har jo åpne utover høsten og;)

Skrevet

Nøtta: Jeg lette også lenge etter pysjer med føtter, og i går fant jeg maaaange fine på Ellos faktisk!!! (=

Skrevet

Er ikke vits å kjøpe dress som er mindre en str. 62!!! I løpet av en uke eller to passer de str. 62. Dere førstegangsmødre stresser sånn! Barnet er jo ikke født ennå! Det går an å se ting litt an hvordan du vil ha det når babyen kommer. Det er faktisk umulig å planlegge alt på forhånd. For alt du vet kan det være at fysikken etter fødsel samt vær og vind gjør at du ikke kommer deg ut på noen uker uansett. Jeg fikk en dress som var str 68 og brukte den aldri. Brukte ikke dress på litla før hun kunne gå selv.

Babyen ligger i vogna hele tiden når den er så liten. Du må passe på at h*n ikke blir for varm. Man kan ikke ha dress i tillegg til sovepose og ull. I hvertfall ikke på min kant av landet. Kjøp en jakke og ha vanlig klær med ull undertøy under. Eller en strikket ull dress eller ullfleece dress. Og da må det være flere minusgrader hvis du skal ha på alt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...