Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å klikke nå i de sene nattetimer-det klør nemlig over hele meg... Kan dette være tegn på noe farlig, som feks svangerskapsforgiftning? Eller er det bare et tegn på at huden blir strukket maks, nå tre uker før termin..? Blir nesten litt redd her jeg ligger og ikke får sove..Prøver å la være å klø, men det er ikke lett. Skal til jordmor fredag, bør jeg vente til da, eller kan jeg ringe og beskrive symtomene til henne? Hm føler jeg maser og vil jo ikke virke hysterisk heller..

Ps.Dusjer meg kun med mild babyolje så det kan vel ikka være fremkalt av såpe ol heller. Men er jo veldig varm og svett om dagene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tegn på svangerskapskløe. Og av det finnes det både ufarlig og farlig variant, så det er absolutt noe en bør sjekke opp. Sjekkes enkelt ved en blodprøve hvor de sjekker gallesyre.

Fikk selv kjeft på føden hin dagen fordi jeg har for høy terskel før jeg sjekker for kløe selv. Det har bakgrunn i at jeg har slitt med kløe i flere år etter tidligere medisinering. Fikk klar beskjed nå om å pelle meg til legen for å få det sjekket innen en uke her.

Jeg ville nok ringt legen i morra og hørt, i stedet for å vente til fredag. Hver dag med intens kløe er et rent helvete, og en kan få medisin for det.

Skrevet

Takk for svar Monique8! her er vi våken igjen, jeg og magen.. så det er jo fryktelig frustrerende med denne kløen.. Tenker jeg ringer legen når de åpner om noen timer, bruker å være greit å komme til når det er svangerskapsrelaterte plager..

Skrevet

flere med d problemet ja! aahh, j klør så j blir gaal!! har vært å tatt blodprøver j da, ikke fått noen tilbakemld på at noe er galt, skal til legen i dag. Men farlig eller ikke, man kan jo se bli klin gæren av mindre da!!

Skrevet

Man skal skjekke dette med kløe om man klør i håndflaten eller under fotsålen.. erfaring..

Skrevet

jeg har funnet ut at når magen min klør så er det bare å smøre den med god krem eller olje, så forsvinner kløen. tror det har sammenheng med at tørr hud som blir strukket vi gi beskjed med å klø :D så kan være verdt ett forsøk å smøre deg med olje eller god krem før du skal sove :D

Skrevet

Ei venninne måtte bli satt i gang siden det ikke var bra å gå sånn. Hadde et par turer ut og inn av sykehuset. Ta kontakt med lege/jordmor/føden du. Det kan være helt ufarlig, men det skal også tas på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...