lillebaaa Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Har store problemer med å bestemme meg. Lille jenta mi begynner å bli et par mnd nå,men har fremdeles ikke klart å bestemme navn:( Synes det er så vanskelig. Er kjempe lei meg hele tiden, vil at hun skal få et navn nå. Har i grunnen sagt at hun heter Nicoline, men Er fremdels ikke sikker på om det er det rette!! Noen som har hatt det slik?
Miranda C Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Hvorfor ikke Mathea Nicoline? Det var jo kjempefint Så kan du kalle henne både Mathea, Nicoline og Mathea Nicoline
Allegra baby Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Hei! Skjønner veldig godt hvordan du har det- i noen tilfeller er det KJEMPEVANSKELIG å finne 'riktig' navn. Vår lille pike fikk heller ikke navn før hun var over 3 mnd, etter å ha først sagt et navn, så et annet, til 'alle'. Syntes det var kjempeflaut og var også masse lei meg, og har hatt usikkerhetsmomenter helt frem til nå. Og dette var et sjokk, for med sønnen vår fant vi rett navn med en gang og har aldri angret, så vi regnet liksom med at det ville skje igjen... Men fortvil ikke, her om dagen sa mamma noe veldig lurt når jeg sa det var flaut at vi fortsatt var usikre. Hun sa, ok, så har dere rotet i noen mnd og hett både det ene og det andre, men når dere bestemmer dere, vil hun jo hete det i nesten 100 år fremover, og om en liten stund er navnerotet garantert glemt. Og husk- Anyone who minds doesn't matter; those who matter don't mind! Er litt uenig med Miranda om å kombinere de to alternativene dine. når man har vært veldig usikker eller frem og tilbake tror jeg det er lurt å bare bestemme seg for et av de. Kombinerer du de, slipper du liksom helt å bestemme deg, og kan komme til å vingle mellom de to forever... Personlig syntes jeg Nicoline er finest av de to. Men Mathea er også et stødig, pent alternativ. Her om dagen leste jeg en gammel bok om Oslo og på den tiden, 1860-tallet, var det visst endel som het Mathia- det syntes jeg var helt fantastisk nydelig- egentlig flottere enn Mathea, mener nå jeg- og nesten ikke brukt lenger. Just a thought... Beklager jeg skrev deg et kjeeeempelangt svar- ble litt engasjert av å se at vi ikke er de eneste som har hatt det sånn Lykke til!
LilleBitteliten Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Forstår at det er vanskelig. Selv synes jeg Nikoline/ Nicoline er best Men liker veldig godt navnet Mathea også
lillebaaa Skrevet 12. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2010 Tuusen takk for svar:) Var ikke langt svar, er glad for at noen forstår:) Tenker på navnet konstant, å begynner rett og slett å bli litt gal;( Er så redd for å ta feil! Er ekstra vanskelig fordi hun fikk navnet Nicoline så sent og absolutt alle kaller henne det. Helsestasjonen, venner og familie. Føler det blir så flaut hvis jeg bytter igen. Liker navnet godt, men har tenkt så mye på det og sett på navnet at jeg har fått en del assisjoner til det. Negative! Vil jo ikke ha det til navnet hennes:( vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre. Godt å høre at du er fornøyd med navnet nå)
lillebaaa Skrevet 12. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2010 Kanskje jeg skal bruke Nicoline som mellomnavn! Hmmm... Lufter bare noen tanker;) Har dere noen ideer til et kort navn jeg kan bruke foran?
Løvemor77 Skrevet 12. august 2010 #11 Skrevet 12. august 2010 Vi hadde samme dilemmaet. Drev på i månedsvis før vi klarte å velge navn. Men så klarte jeg likevel ikke slå meg til ro med navnet hun hadde fått, så rett før dåpen fikk hun et navn til og har i dag dobbeltnavn. Og alle er fornøyde omsider. Du må nesten bare kjenne på magefølelsen hva som føles riktig. Prøv å kall henne Mathea en dag og om du etter den dagen er i tvil prøver du Nicoline dagen etter. Personlig er jeg veldig glad i navnet Nicoline, men fikk ikke overbevist mannen min på det. Vakre navn begge to, da. Synes forøvrig ikke du skal være så redd for å lempe på et navn til om det er det som skal til for at du får sjelefred. Om det hjelper, så har jeg hørt at det er den nye navnetrenden nå også.... Hehehe.
Castho Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 Ada Nicoline Anna Nicoline Emma Nicoline Ida Nicoline Jenny Nicoline Leah Nicoline Maja Nicoline Sara Nicoline Sandra Nicoline
tezzie Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 Jeg syns Mathea er MYE finere enn Nicoline. Liker faktisk ikke Nicoline i det hele tatt.
Gjest Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Helt enig med tezzie, Mathea er mye, mye finere enn Nicoline. Og skulle du nå likevel komme til å velge Nikoline, så skriv det i alle fall med K!
LilleBitteliten Skrevet 20. august 2010 #15 Skrevet 20. august 2010 Jeg endrer mening - liker Mathea best. Men Nikoline er også pent.
Llanbleddian Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Men er det ikke litt kjedelig å gå for motrnavn? Mathea er det mange små som heter, og Niicoline kommer som ei kule på statistikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå