mammaen til 2+1 Skrevet 11. august 2010 #1 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg var litt bekymret for fødselen denne gangen siden det gikk så fort med sønnen min for 1,5 år siden. Da hadde jeg styrtfødsel som var satt i gang med drypp. Denne gangen hadde jeg avtalt med JM at jeg skulle bli sjekket jevnlig for åpning mot slutten og dersom alt var moden og fint når det nærmet seg termin så kunne jeg få komme på SUS og bli "tatt vannet på". Men slik ble det ikke... Torsdag 29.07 var jeg hos JM, hun skulle sjekke meg for modenhet og tilbydde seg faktisk å tøye meg dersom forholdene lå til rette. Takket fint ja, og ventet på "dommen". Ca 3 cm mykt og moden... uk 37+2 ... =) Fredagen kom og jeg hadde masse sterke kynnere og masse slim og blod hele formiddagen... jeg ringte føden og spurte om jeg kunne komme inn å bli sjekket, fordi jeg var redd for at disse kynnerene hadde gjort det enda mer moden og jeg ville gjerne rekke sykehuset dersom det skulle sette igang... Men det fikk jeg ikke... Siden jeg hadde bare kynnere og de nå hadde stoppet så ville de ikke sjekke der oppi.. men jeg kunne komme dersom det startet på ny.. Kl 5 våknet jeg lørdag 31.07.. lurte litt på hvorfor jeg våkna.. Men så kjente jeg et tak.. litt smerter i ryggen.. hmm.. så kom et til.. Jeg sto opp.. tenkte at hvis jeg hadde tak nå så kunne de jo sjekke meg... vekket mannen og sa at vi skulle på en sjekk på sykehuset. Det gjorde ikke så veldig vondt, vi vekket barna og kokte kaffe, jeg pakket fødebaggen sånn i tilfelle.. =) Vi leverte barna hos mine foreldre og kjørte inn til sykehuset.. takene var harde, men overhode ikke slik jeg husket rier fra sist fødsel.. begynte å tro at jeg kunne være i gang og sa til mannen at jeg trodde snuppa kom i dag. Han trodde meg ikke helt.. Da vi parkerte nedi parkeringshallen undret jeg meg litt over at jeg ikke klarte å gå skikkelig oppreist... men men.. vi kom oss opp i kiosken og handlet oss noe brus og sjokolade... haha i tilfelle det skulle bli fødsel snart.. Da vi kom inn på føden kl 7 var det selfølgelig vaktskifte... JM skulle til å feste CTG lurte litt på om jeg bare skulle ligge der til neste JM kom eller om hun skulle sjekke meg.. Jeg sa at det måtte hun nesten avgjøre selv, for det gikk helt fint med meg, men jeg hadde en rask fødsel sist. Jeg ble sjekket... 8cm!!! Mannen spurte fint... Blir det fødsel i dag tror du?? Hahaha JM svarte ja det gjør det, ganske snart også.. Vi ble sendt direkte på en fødestue og jeg fikk klarte oppi et badekar. Da stoppet det hele opp og jeg hadde ikke rier mer... JM bare lo og sa at det var sjelden hun opplevde at damene smilte på 8-9cm.. Jeg plasket litt i det varme vannet og tøyset litt med mannen min, vi spiste frokost og hadde det ganske koselig... men så ble jeg litt utålmodig, jeg lurte på om jeg burde reise meg opp litt sånn at vi kunne fortsette fødselen... Vi ble enige om å ta klyster og gjøre os klare til pressfasen.. KLyster på 9 cm åpning anbefales ikke!! Jeg turde jo ikke presse!! hahaha... Jeg hoppet oppi karet igjen og skulle vente på riene... JM sa at de kom snart tilbake siden jeg var så etablert i fødselen. Hun sjekket åpning og litt av vannet gikk.. fikk et par vonde tak og spurte fint om vi skulle gjøre klar lystgassen.. Hadde egentlig ikke så veldig vondt, men syns det var så gøy med den sist at jeg ville benytte meg av fasilitetene.. Snytt ved målstreken!! Dette lå ann til å bli tidenes drømmefødsel... jeg var strålenes fornøyd og i kjempehumør...!! Så begynte jeg å spøke med at datteren til mannen min var stjernekikker... og noe med at det hadde vært typisk at denne datteren hadde vært det også... og lurte litt på om dette var arvelig... (snakk om å jinxe seg selv da!!)... påfølgende av dette samtaleemnet sa JM at hun ville jeg skulle komme ut av karet for hun mistenkte at denne snuppa også kunne være stjernekikker!!........ NEI!!!!!!!!! Her begynte helvete! Jeg satt fast på 9 cm med en kant som ikke ville flytte seg... jeg fikk ikke presse... og JM prøvde utallige ganger å dytte kanten vekk... AAAAUUUU!!! Grruuusomt!! Etter en god evighet med stygge ord, smerter, panikk og mye baluba kunne jeg endelig begynne å presse... 31.07.2010 kl 10.45 Kom pitte lille Thilde til verden med nesa i sky! Hun kom 19 dager før termin og var 2528g og 45cm. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142188452-en-liten-stjernekikker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lissi* Skrevet 14. august 2010 #2 Del Skrevet 14. august 2010 Gratulerer! Min førstefødte var også "stjernekikker". Utrolig vondt på slutten med rier som forsvant. Hugser jm lå på magen min og presset.... Kos dere fremover! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142188452-en-liten-stjernekikker/#findComment-142198124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå