Gå til innhold

Er det noen av dere som både ammer og trener på treningsstudio?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på tre mnd.og har veldig lyst til å komme skikkelig i gang med trening. Har lyst til å komme i form, få strammere kropp og ta av noen kilo, men jeg synes det er vanskelig å få det til med en liten gutt som skal ha hyppige og noe ustabile måltider. Mor og barn trening kan jeg sikkert gå på, men det er jo bare en gang i uken, og jeg vil gjerne gå på noe med enda mer intrensitet etterhvert også. En løsning er å la pappaen gi gutten vår flaske ved det siste måltidet, men liker ikke helt den tanken heller. Er redd det blir kluss med ammingen da. Også synes jeg litt synd på gutten som da får pupp noen kvelder og flaske andre kvelder, tenker at faste rutiner er viktig rett før sengetid. Dessuten roer han seg så fint når han får pupp før leggetid på grunn av at det er mer arbeid med pupp enn med flaske.Nå legger han seg rundt klokken 21.30, men vi skal prøve å få han tidligere i seng etterhvert.

Hvordan gjør dere andre det med trening og amming?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Synes så absolutt at du bør pumpe og la pappa'n gi på flaske jeg. Gutten din har ikke vondt av det og det skal mye til før det blir kluss med amminga dersom han gir flaske 2-3 ganger i uken.

Du gjør deg også en bjørnetjeneste dersom du gjør gutten avhengig av puppen din for å sovne for kvelden. Det er veldig greit å ha muligheten til å ta seg en tur ut på kvelden ;)

Skrevet

Jeg pumper meg og lar bestemor mate min lille 3mnd sin mat.

Jeg trener på dagen og er aldri borte mer enn 1,5 timer. Idag f.eks så matet jeg babyen, la henne til sove og stakk så fort bestemor kom inn døra. Var borte 1,5 timer og da jeg kom hjem hadde pia akkurat våknet, fått skiftet bleia og skulle til å spise fra flaske.

Går kjempefint.

Skrevet

Jeg har trent på treningsstudio siden tulla var 6 uker, 3 mnd idag! Da har jeg hatt melk i fryseren som jeg har tatt opp, og så ha pappan foret mens jeg har vært borte. Slipper jeg å stresse med å rekke å komme tilbake for at tulla skal ha mat. Som fast rutine på kvelden nå, får hun alltid flaske, med melk som jeg har pumpet dagen før. Veldig kjekt for da kan andre legge henne også, så vi kan finne på litt kjæresteting :) Imorgen skal vi på kino/middag, og da skal svigermor legge hun. Har fått flaske på kvelden i over 2 uker nå,pluss flaske på dagen noen ganger hvis jeg skal noe uten baby, og merker ikke noe kluss i forhold til amming :) :) Så det fungerer fint hos oss! Råder deg til å prøve i alle fall, og hvis han heller vil ha flaske enn pupp, har du bare et lite opphold :) Det er godt med litt alenetid!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Tror jeg skal prøve å få det til, kommer ihvertfall til å gjøre et forsøk. Jeg har slitt sånn med ammingen, og det er først nå vi har fått det ordentlig til, så jeg er veldig takknemlig for å kunne amme og håper på å kunne gjøre det så lenge jeg ønsker det.

Mamma til Sunniva: Hvordan varmer dere opp morsdmelken? Jeg har noe morsmelk i fryseren og har lest at den skal tines over natten i kjøleskap og deretter varmes i lunket vannbad før servering. Synes det virker vanskelig å få til når det må varmes i LUNKENT vannbad. Det må jo ta veldig lang til når man har en sulten liten baby som venter. Vår lille gir klar og tydelig beskjed når han skal ha mat... Er det sånn dere tilbereder melken?

Skrevet

Hvis pappan skal fore et ekstra måltid, tar jeg opp melk fra fryseren dagen før, og lar den tine i kjøleskapet. Akkurat som du skriver :) Jeg bruker bare å sette på vannkokeren, noen ganger glemmer jeg den litt, så den står på til den ferdig. Men pleier å skru den av litt før, men vannet er absolutt ikke lunkent. Dessuten vil ikke tulla mi ha melken om den er lunken, for da blit den så fort kald igjen. Hun brekker seg om melken blir kald. Jo mer hun spiser fra flasken, jo mer minker det på melken og melken blir fortere kald. Så jeg gir hun ganske varm melk, og den er kjapp å varme opp. Aner ikke om dette er "riktig", men det fungerer for oss :) Du får prøve deg frem, hva som er ideelt for dere.

Skrevet

Jeg ammet og dro på trening rett etterpå, trente kun i helsestudio og gikk ikke på timer slik at jeg var mer fleksibel. Da rakk jeg tilbake til neste gang vesla ble sulten.

Skrevet

Trenger ikke å være lunkent. Jeg setter melka i flaske, så mye jeg skal ha og legger det i glovarmt vann og sjekker temp. ofte,

Skrevet

Grunnen til at jeg spurte mamma til Sunniva og tilberedning av melken var at om vi gjør det feil blir antistoffene i melken skadet. Ungen kan fint drikke den og blir mett, men helsegevinsten i forhold til MME er borte. Og hvis jeg skal bruke MM på flaske istedenfor MME vil jeg at melkens gode kvaliteter skal holdes ved like. Har nå funnet ut via et annet innlegg at vannbadet kan være varmt, men melken skal ikke bli mer enn 40 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...