Gå til innhold

Er det noen av dere som er studenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv student. Hvordan tenker dere ift å ha termin under eksamensperioden til sommeren? Vi får ikke oppgitt datoer før det nærmer seg. Hvordan planlegger dere evt. dette dersom dere skulle ha termin midt oppi alle eksamenene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg er deltidsstudent. Håååper inderlig å bli gravid denne pp for det hadde passe perfekt inn i mellom eksamener :o) Skal ha en eksamen i slutten av feb, evt termin i mai og ny eksamen i juni. =) Ikke lett å planlegge men vi prøver hehe. Tar det litt som det kommer uansett hva som skjer..

Skrevet

Jeg venter på lærlingplass, så jeg er ikke akkurat student. Egentlig så passer det ikke med en ny baby nå hvis jeg skal tenke på lærlingplass og sånn, men jeg har ventet lenge på at samboer skal bli klar, så vi bare kjører på. Føler meg ikke helt klar til å gå ut i lærling heller, så en baby utsetter jo dette litt, og da er jeg kanskje klar når jeg er ferdig med perm.

Skrevet

Student jeg også. Sluttet på pillen i april, men har "ventet" på august fordi april/mai vil være en fin mnd å få smått på da jeg kun har praksis igjen den siste tiden før sommerferie.. Alle våre eksamner og hele skoledelen er ferdig før den tid :) Og de vil jeg være ferdig med før permisjonstid! Så om det klaffer nå, eller i de kommende måneder, har jeg kun praksis og bachlor-oppgave å skrive når jeg er tilbake igjen. Det hadde vært perfekt!! Vi vil helst ikke ha mer enn 3 år mellom våre, så krysser fingrene for tiden fremover :) Og lykke til dere! :o)

Skrevet

Jeg skal ha 3 eksamener i mai/juni perioden jeg. Det er derfor ikke så gunstig å bli gravid denne mnd. Men dersom det blir tilfelle skal sambo ta ut ferie da og pappapermisjon etter at ferien hans er brukt opp. Får håpe det går greit selv om det kommer til å bli veldig stressende for min del. Forhåpentligvis er jeg ferdig med eksamenene tidlig i mai slik det ikke blir noe problem:)

Skrevet

Vi hadde en gravid dame i kullet i fjor som fikk i mars, hun var tilbake uken etter for noe obligatoriske forelesninger og kurs samt at hun tok den siste eksamen i april før vi andre gikk i praksis og hun i permisjon :) Hun hadde faktisk med seg den nyfødte på skolen, og eksamen var en 3-dagers hjemmeeksamen, så det funket bare godt for hennes del! Man får til det man vil; er det ikke det det heter da ;D Og med godt samarbeid fra både lærere, babyens pappa og familie går det bare godt. Blir nok sikkert ikke noe problem nei :) Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig allerede :P heh.. April/mai hadde bare vært såå perfekt!! For ønsker ikke å få barn i fellesferien (er selv født da, kjipt med barneselskap når alle er borte). Men det som skjer, det skjer ;) Har du mange års studie igjen forresten? Har du barn fra før? :)

Skrevet

Jeg har en datter på 2 år som jeg fikk under bachelorstudier. Nå har jeg akkurat avsluttet de, og skal begynne på master (dvs 2år igjen på skole). Det gikk veldig greit sist gang, men jeg gjør det mye lettere for meg selv dersom jeg har tolmodighet nok til å vente noen uker slik at jeg har mulighet til å fullføre eksamener før fødsel. Med nr. 1 fikk jeg henne en stund før termin, og derfor føler jeg heller ikke det går an å planlegge så veldig nøye. Sambo vil ta ting litt som de kommer, og derfor tror jeg nok vi klarer det med litt nøye planlegging skal det nok gå bra. Har bare 2 eks på skolen og en hjemmeeksamen. Må jo klare det:)

Skrevet

Åja.. du har altså erfaring som studentmamma du! ;) Kansje jeg må spørre deg da; om dette med penger, lånekassen, nav, permisjonspenger osv? Er jo enda langt frem i tid, vi må jo bli gravide først... heh. Så derfor har jeg ikke undersøkt noe :P Gutten vår blir 2 nå i høst :) Brukte dere lang tid med første? Kan være greit å være litt tålmodig også. For å gjøre det lettere for seg selv som du sier :) Her har vi virkelig måtte holdt oss i tøylene, er så utålmodig nå.. og siden vi sluttet med pillen allerede i april, har vi måttet unngå el-perioder og slikt. Vi har jo tatt det litt så-som-så også, at om noe skjedde før august var det ikke noe stress :) Hadde jo klart det selvom :) Så nå når vi endelig kan komme i gang på ordentligvis, etter vår planlegging, kjenner jeg at vi er veldig klar nå med en gang!!! ;D Har kjøpt både folat, multivit. og omega 3 :)) Uff... i tilegg skal man prøve å slappe av ;)

Skrevet

Hehe, vil ikke si jeg er utlært men skal prøve å hjelpe deg så godt jeg kan: Jeg jobbet ikke, og fikk derfor engangsstønad, i tillegg til at fullt stipend og lån ble utbetalt som stipend det første året, sambo fikk permisjon ettersom jeg var fulltidsstudent:) Vi hadde det helt supert!!

Denne gangen skal jeg jobbe 50 % gjennom svangerskapet i tillegg til studier, og vil derfor få permisjonspenger og fullt lån og stipend utbetalt som stipend. Sambo skal jobbe ettersom jeg skal motta permisjonspenger. Det hjelper en god del på familieøkonomien:)

Vi ble gravide første pp vi prøvde skikkelig sist gang:) Håper det går like raskt denne gangen!! Jeg har også kjøpt inn på folat, vitaminer og alt slags dubbedingser som el.tester. Huff, kjenner også at det blir VELDIG VANSKELIG å slappe av og bare ha sex når man egentlig prøver for harde livet å lage et lite barn...!:) hehe!

Vi skal som sagt egentlig ikke bli prøvere før neste mnd, men uten prevensjon er det ingen som vet helt hvordan det vil gå:)))

Skrevet

Ja, jeg er student! skal til på siste året på bacheloren nå, så det MÅ klaffe denne mnd!! Terminen min blir da 3 mai. Da hopper jeg over eksamen og tar de året etter, for å så begynne å jobbe! Det er planen. Dette er den beste løsningen for oss, økonomisk sett :) Lånekassen har mange gode ordninger, virker det som, iallefall!

Går det ikke nå må vi nok vente noen år, så håper håper håper!! :)

Skrevet

Høstspire 2010:

må man jobbe 50 % i tilegg til studier for å ha krav på permisjonspenger, for å i tilegg få fullt lån/stipend?? Hmm... jeg jobber litt ved siden av nå, og har tenkt å gjøre det så godt det lar seg fullføre :) Jeg har en helgestilling på 26%, noe mer tror ikke jeg at jeg klarer.. Sist gang ble jeg 50% sm i uke 28, og helt i uke 34. Men tro om man kan få bååde engangsstønad og permisjonspenger da, nei? heh. Litt for godt til å være sant kansje ;) Tror uansett at vi skal klare oss bare fint økonomisk med fullt lån/stipend og engangsstønad! Er bare jeg som studerer, samboer er ferdigut. og i full jobb :) Så siden jeg er fulltidsstudent da får altså han permisjon denne gangen også, han gleder seg så fælt til 2 uker mer enn sist ;D hihi.

Hehe, ja, her har vi lagt inn masse aksjer med sex hveeeer dag siden en uke etter første dag i siste mens...!! Vanskelig å ikke tenke på det med baby liksom :P Spesielt siden dette er vår første, ordentlige pp. Vi hadde ikke sånne direkete pp sist gang Vi sluttet med pillen og sa at det skjer når det skjer, tenkte ikke på det en gang, var helt naturlig :) Etter 3 mnd skjedde det, og jeg ventet på mens i en uke før jeg skjønte at jeg kansje var blitt gravid.. Hehe. Og egentlig tror jeg ikke på klaff denne mnd pga en bitteliten spott-blødning på bare noen timer etter at mens så ut til å være ferdig. Ikke fant jeg el da jeg prøvde å teste 14 dager etter mensstart. Mulig man skal begynne å teste tidligere i syklus?! hehe. Ikke helt inne i dette el-test gamet :P Men, men... Vi har nå gjort vårt for å prøve hvertfall ;) Så får vi se til neste helg. Har bestilt meg gravid-tester på lavpris-tester.com nå, regner med at jeg har de onsdag i neste uka og IKM er lørdag 21. Blir noen enda mer utålmodige dager i neste uka :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...