SagflisiHåret Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hvordan gjorde dere det? Lot dere babyen skrike og faren roe ned? Hvor mange netter tok dette? Eller er det andre smarte metoder? Jeg har lest at man risikerer å måtte gjennomgå hele prosessen en gang til hvis for eksempel barnet blir sykt og trenger mat om natten. Da er det på'an igjen...Noen erfaringer? For tiden våken han (7 mnd) hver 3. eller 4. time for mat, det synes jeg er for ofte. Særlig siden jeg snart skal tilbake på jobb... Han er ganske slank så helsesøter mente at han fremdeles trenger mat om natten. Men han spiser relativt godt på dagen og kvelden derfor tror jeg ikke han egentlig trenger mat allerede etter 3-4 timer. Huff, jeg er i villrede...noen gode tips og erfaringer mottas med takk:)
Lille skatt og lillesøster Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Min erfaring med nattavvenning var at jeg ikke ville ta kampen og at han sluttet av seg selv da han var 7-8 mnd uten bruk av makt. Iom at han er slank og hs mener du skal fortsette, synes jeg du skal fortsette litt til. I praksis betyr det at du må amme én gang i løpet av natten hvis du er flink til å komme deg i seng selv og én gang om morgenen (men det må du sikkert likevel) Lykke til uansett hva du velger
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 HS sa at ved ca. 6 måneder har de ernæringsmessig ikke behov for mat på natta. De nettene min sønn våknet etter at han hadde fylt 5 måneder, ble han tilbudt vann. Det var jo ikke så spennende å være våken for, så det tok ikke mange nettene før han sov. Min sønn er flaskegutt. Tror kanskje det er forskjell på det og på de som ammes.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Jeg valgte også at jeg ikke vil ta noen kamp, og det er jeg glad for i dag. Hun er 10 mnd nå, og spiser ikke lenger om natten. Det har vært en lang avvenningsperiode, men det har vi gjort veeeeeldig gradvis og det hele har gått stille og fredelig for seg, uten gråting. Startet med å gi flaske istedet for pupp om natten (rundt 5-6 mnd alder). Det gjorde automatisk at etter noen få dager spiste et par måltider mindre om natten. Gradvis og forsiktig har vi redusert mengden, og etterhvert tok vi mindre pulver i vannet. Da hun var rundt 8 mnd spiste hun en gang per natt. Da hun var 9 mnd gav vi henne bare litt vann, og nå sover hun natten igjennom. Det tok lang tid, men vi var innstilt på det, dermed ble det lite stress og frustrasjon rundt dette. Og de gangene hun våknet bare 1 gang per natt, så gjorde ikke det noe heller, for jeg forberedt på det og hun sovnet med en gang etterpå. Etter et par minutter med stryking på ryggen. Jeg ble vant til denne rutinen og dermed sovnet jeg lett etterpå og lå ikke våken og ventet på måltidet, slik jeg gjorde da hun spiste flere gangen for natten. Dette funket for oss, og det er vel ikke unaturlig at de uansett begynner å sove natten igjennom rundt den alderen kanskje. Mange sa at vi en dag måtte ta kampen, men så langt har vi sluppet
Tigerpote Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg hadde fortsatt og amme siden han er tynn og hs mener du skal fortsette. Han er sikkert en som trenger mye mat. Vesla er 9,5 mnd, og jeg bestemte meg plutselig for å slutte å amme på natt i går, og det gikk veldig fint. Hun illskrek i noen sekunder, men godtok å sovne i egen seng igjen, selv om hun er vant med å havne i vår seng fra et sted mellom 1-4 på natta:) Gikk supert, og hun sover søtt også i natt, hun slapper kanskje av bedre nå som hun ikke "må" våkne for pupp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå