Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hei Jeg skal studere økonomi fra høsten av og noen av lærebøkene er på engelsk. Gruer meg litt til det, siden jeg ikke er så faglig sterk i engelsk. Vurderer å anskaffe meg en ordbok som skal hjelpe meg. Noen som har en å anbefale, eller kommer man langt med en "skoleordbok" fra videregående? Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Den beste er nok Oxford Dictionary. Hadde investrert i den.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Da jeg gikk på økonomi for en del år tilbake var det en egen økonomisk ordbok. Både norsk/engelsk og engelsk/norsk. Den fungerte fint, og det var faktisk ikke så vanskelig å komme gjennom pensum som man skulle tro! http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=%F8konomisk%20ordbok&p=1&r=4&cid=129084 Kan hende den selges ved studiestedet også
Gjest Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Du kommer nok langt med skoleordboken din og www.m-w.com. Skal du først investere i noe som er norsk-engelsk-norsk og ikke bare engelsk-engelsk ville jeg personlig gått for clue. Jeg tror du kan få gratis prøvelisens til pc som student. Den er ganske bra på faguttrykk noe de fleste ordbøker er helt blottet for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå