Gå til innhold

Endelig førstekontroll :)

Anbefalte innlegg

Ah, i dag kom jeg endelig inn til legen min!

Vært veldig nervøs i det siste... hatt litt sporblødning(det er visst det det heter) siden søndag. Verk i rygg og mage siden jobb i går. Men i dag er det heldigvis borte. Og nå går verken litt ned også. Kjennes egentlig bare ut som det jobbes der inne. Ingen kramper eller no løl.

Legen min er fin han. Det gikk 5 minutter fra jeg kom inn til legen lurte på om jeg var sliten og jeg knakk sammen. Hulk og snufs! Åpenbart at jeg trengte litt kaffe! Vi fylte ut kortet sammen,(det var litt rart å gi detaljer om min samboer til MIN lege:P) og han ville ta en kort GU, for å kjenne hvordan det sto til (blant annet sjekke at det ikke var noe svangerskap utenfor). Det tok 30 sekunder, og da jeg var ferdig sto kaffen min bordet:)

Han var ikke helt fornøyd med blødningen, men sa at det kunne være hva som helst. For så å forsikre meg om at han var overbevist om at fosteret var i topp shape.

I tilegg fikk jeg sykemelding ut neste uke. Og godt var det. I det siste har jeg måttet jobbe fullt. Med 11 timer på lørdag fordi sjefene skulle i utdrikkingslag, og beskjed om at jeg måtte passe på å jobbe inn igjen de timene jeg mistet hos legen var toppen nådd for min del. I det siste har jeg ikke kunnet dra hjem fra jobb når jeg er dårlig (ingen kan ta over), ikke har jeg kunnet melde meg syk (ingen som vil ta vakten), jeg måtte krangle meg til fri denne helga(de ville ha meg til å jobbe omsider 12 av 14 dager -i alt 17 av 21 dager på rappen) og eneste hjelpen jeg har fått er paracet på butikkens regning. Både lørdag og i går avsluttet jeg dagen utslitt og med ryggsmerter -og til slutt magesmerter. Så nå får de jaggu greie å skuffe fram noen ekstrahjelper.

Og det er jo gratis med lege når man er gravid! Heh, ting man ikke vet :)

Ellers var alt bra. Blodtrykk, urin, blodsukker, prøver etc (antar jeg hvertfall). Ingen sykdomshistorie hverken hos meg eller slekt. Så jeg må jo bare krysse fingra for at alt går bra! Mamman min sa dessuten at 'du må jo stole mer på meg!'. Slapp av!

Jaja, så var samboeren hjemme igjen!

God kveld til alle :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186795-endelig-f%C3%B8rstekontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Høres ut som om du har en tøff arbeidsplass, ikke lett det, jobber i en tøff bransje selv, og kjenner litt til hva du snakker om. Man blir jo ikke akkurat mindre sliten når man er gravid. De kan uansett ikke tvinge de til og jobbe så mye.

Høres ut som en super lege du har i alle fall! kult nick og.... Regner med du er glad i jul..... :-)

Annonse

Joda, selv om alt var vel og bra i går... så tar det jo ikke lang tid før nervene melder seg igjen. Det verket kontinuerlig i livmoren i hele går, inntil jeg sovnet.. og jeg stirret lenge i taket altså. Kjentes ut som menstruasjonsverking, og en del av meg tenker at "nå skjer det sikkert noen store forandringer der nede, dette er sikkert helt normalt.. den bare jobber litt", mens den andre delen av meg... får fullstendig panikk. Spiller ingen rolle hva mamma sier, eller at samboeren min er overbevist om at krapylet har det bra -eller legen for den saks skyld. Jeg lest FOR MYE om ting som kan gå alt her inne.

Etter et kjapt søk fant jeg ut at ingen egentlig anbefalt den gynokologklinikken i drammen. Angivelig har de kjøpt apparatene sine fra ett gammelt omreisende sirkus fra tidligere jugoslavia, noe som igjen fører til at folk går derfra uten babyer, uten clue, med oversette infeksjoner etc. Men jordmødrene er visst snille!

Askergynokologene... de virka ålreite. De skrev også på hjemmesida si at de passe på at alle skulle føle seg trygge -uansett. Og det trenger jeg. Trygghet. Visshet. Fra 100 til 0 på 5 sekunder på stressbarometeret mitt. Og jeg fikk time i morgen allerede!

Før helga... jeg kunne ikke vært lykkeligere. Eller jo, hvis de finner krapylet på ultralyd MED heartbeat.. DA.. blir jeg lykkeligere enn lykkeligst.

xFingers crossedx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...