*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg er i begynnelsen av uke 33, var på UL i dag, der regnet legen ut at babyen er over 3 kilo allerede! Ifølge statistikkene skal den bare være rundt 1700 gram?? Da blir den vel rundt 5 kilo til termin! Gikk 12 dager over med forrige,han var 4,7 da han ble født.. Noen som har erfaring med dette? Hvor stor tror dere jeg kan regne med denne blir? Har man noe krav på å bli satt igang tidligere når barnet er veldig stort til termin?
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Oi, ja det var litt stort, vet ikke hvor store de skal være i uke 33, men jeg hadde vektestimering i uke 34+2 og da var gutten 2300 og akkurat på gjennomsnittet ifølge legen! Men fikk du noe beskjed om hva som skjer videre da? Syns jo det er merkelig hvis de mener du skal trøkke ut en 5-kg baby til termin på "naturlig" vis!
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2010 Forstod det slik at det va vanlig at de lå på 1700-1900 gram, så 3 kilo er litt drøyt syns jeg! Jeg trener hver dag,og spiser sunt, så det er ikke der det ligger;) Men mannen min var 5 kilo når han ble født,så barna våre er vel arvelig belastet... Di mener det skal gå fint siden min førstefødte var 4,7 kilo,og jeg fikk han på normalt vis, men han lå jo 2 uker over tida.. Skal på ny kontroll i uke 36,da er den nok godt over 4 kilo allerede,så jeg må vel prøve å få bli satt igang før det blir overtid..
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Ok, så da er du jo anlagt til å føde relativt "store" barn, men når den ligger på nesten det dobbelte av "malen" nå, så er jo det en del! Kan jo også godt hende den stopper litt opp i vekst fremover og dermed "stabiliserer" seg litt! Håper det for deres del, så slipper dere så mye styr med å mase dere til igangsetting før overtid!
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Hehe..ser ut som jeg er stor fan av " tegn gitt...
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2010 Huff ja jeg håper det! Det er vanlig at de legger på seg rundt 250-300 gram uka fremover,så da blir denne babyen på over 5 kilo.. Men som du sier,det kan jo stabilisere seg.. Det skal jo dessverre MYE til før de velger å sette igang, men hvis jeg er heldig så starter det av seg selv litt før tida! Håpe håpe..
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 min var estimert 3300 i uke 32...og beregnet å bli 5,3ved termin... Men var ikke så stor ved fødsel selv om jeg gikk leeeenge over...Ble bare 4,2kg
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2010 Åi! Så herlig:) Det måtte jo være en lettelse. Synd hvis di skremte deg da før fødselen.. Men det viser jo at de kan ta feil.. Med min første var jeg på UL dagen før han ble født, da regnet legen han som 4 kilo, ikke noe mer, dagen etter var han født og veide 4,7 kg,så det kan jo gå begge veier.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 De sier jo at det er ca slingring på 500gr
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. august 2010 Ja ikke sant,jeg skal ikke henge meg så opp i vekta. Det går jo som regel bra uansett. Bedre at den er stor enn at den skulle fått for lite næring;) Min første har vært sunn og sterk fra han var nyfødt,han er nå snart 5. Et hode høyere en kameratene,og sterk og smidig:) Så det blir nok en reprise;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå